fjerne kamera-lyd på SE K700i
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-06-05 16:59

Hej NG.

Jeg er virkeligt komme i knibe og håber i kan hjælpe... Jeg har købt en
K700i og kameralyden kan ikke slås fra. Jeg har nu haft telefonen i godt
2 uger og det piner mig helt vildt.

Jeg kan nok finde omkring en mio. ting at tage lovlige billeder af og
meget meget få ting at tage - øhm - "ulovlige" billeder af. Jeg går
udfra at den kamera-lyd er sat på, sådan at når man tager "ulovlige
billeder" af personer, så bliver de pgl. gjort opmærksomme på at der nu
er taget et billede af dem. Men det er komplet latterligt og idiotisk af
Sony Ericsson... Lydløs hjælper ikke. Man kan jo tage billederne alligevel.

F.eks: I dag var jeg på besøg hos et kraftvarmeværk og ville gerne tage
billeder med mobilos. Umuligt: Fordi telefonen larmer afsindigt når man
tager et billeder og vi må ikke forstyrre de ansatte med larm.

Hvem kan hjælpe med et hack? Jeg har googlet rundt og opdaget at man
vist skal have et særligt kabel... Et unlock-kabel, måske? Jeg bor i
Brønshøj, hvis nogen tæt på kan hacke den for 100 kr. eller lignende.
Det kan lade sig gøre ifl. google.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : John

Dato : 16-06-05 19:24

Martin Jørgensen skrev:
> Hej NG.
>
> Jeg er virkeligt komme i knibe og håber i kan hjælpe... Jeg har købt en
> K700i og kameralyden kan ikke slås fra.

*SNIP*

Mit "kamera" siger ikke noget når den står på lydløs.

Mvh

John

Fra : Jesper Laursen

Dato : 16-06-05 19:30

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> *SNIP*
>
> Mit "kamera" siger ikke noget når den står på lydløs.
>

> Mvh
>
> John

Heller ikke mit.

Fra : DonE_8700

Dato : 16-06-05 20:45

Jesper Laursen skrev:
> "John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Heller ikke mit.

Ditto her.....lydløs = ingen cam. lyd

--
Venligst
DonE

Fra : ///M

Dato : 16-06-05 20:20

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
> [...]
> hvis nogen tæt på kan hacke den for 100 kr. eller lignende. Det kan lade

Som du har fundet ud af kan det afhjælpes, men som andre lige har svaret så
er det ikke alle tlf. der gør det. Ergo det er muligt at gøre helt uden
hacks. Du skal såmænd bare have opdateret din telefons software. Det kan fx.
gøres via en DSS-25 eller hvis du indleverer den hos en service-forhandler
eller unlocker.

--
///M

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-06-05 23:41

///M wrote:
> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
-snip-

> [...]
> gøres via en DSS-25 eller hvis du indleverer den hos en service-forhandler

Aah, glimrende... Jeg troede ellers jeg havde den nyeste firmware, siden
den kun er ca. 14 dage gammel. De ordner det vel gratis på hovedbanen,
syntes jeg at kunne huske?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-06-05 23:58

///M wrote:

-snip-

> hacks. Du skal såmænd bare have opdateret din telefons software. Det kan fx.
> gøres via en DSS-25 eller hvis du indleverer den hos en service-forhandler
> eller unlocker.

Hvilken firmware har i?

2. Checking Firmware Version - Move joystick right, press * key, move
joystick left twice, press * key, move joystick left, press * key, press
1 key twice.

Jeg har R2AE033

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 18-06-05 20:22

Martin Jørgensen wrote:

> Hvilken firmware har i?

Det kan vel for fanden da ikke være for meget, at spørge om hvilken
firmware-version i har, så jeg kan fortælle det til manden der skal
opgradere telefonen?

Fra : DonE_8700

Dato : 18-06-05 23:43

Martin Jørgensen skrev:

> Det kan vel for fanden da ikke være for meget, at spørge om hvilken
> firmware-version i har, så jeg kan fortælle det til manden der skal
> [...]
osse R2AE033 her

--
Venligst
DonE

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-06-05 19:15

DonE_8700 wrote:

-snip-

> osse R2AE033 her

Det var underligt... Har lidt på fornemmelsen, at de ikke gider at gøre
noget ved mit problem når jeg går ned og siger at jeg betragter det som
en fejl i telefonen at kameralyden ikke er lydløs...

Fra : skibber

Dato : 21-06-05 19:38

On 19-06-2005 20:14:47, Martin Jørgensen wrote:
> [...]
>noget ved mit problem når jeg går ned og siger at jeg betragter det som
>en fejl i telefonen at kameralyden ikke er lydløs...

Har selv en,trykker C et øjebliks tid så slår den lydløs til,tager mine
billeder lydløst trykker C igen og der er lyd på igen.

Samme bios som din.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-06-05 21:32

skibber wrote:

> [...]

> Har selv en,trykker C et øjebliks tid så slår den lydløs til,tager mine
> billeder lydløst trykker C igen og der er lyd på igen.

Ja, i tror nok jeg lyver men det gør jeg altså ikke når jeg skriver at
det ikke hjælper... Lyden kan ikke slås fra.

Nu har jeg netop prøvet at gøre det igen, uden held... Jeg starter lige
med at skrive en mail til sony-ericsson og høre dem ad.

Fra : skibber

Dato : 22-06-05 13:40

On 21-06-2005 22:31:43, Martin Jørgensen wrote:

> [...]
>
>Nu har jeg netop prøvet at gøre det igen, uden held... Jeg starter lige
>med at skrive en mail til sony-ericsson og høre dem ad.

Næ jeg tror ikk du lyver,men når du nu har prøvet C måden
og den ikke virker,må der jo være en defekt et eller andet sted.

Så mail'en til Sonyericsson er på sin plads,du kan jo paste diverse
svar du har fået ind i din mail,så kan de jo se at der er et problem
med netop din mobil.