Hvad gør man ?
Fra : Forretningsejeren

Dato : 16-06-05 16:32

Goddag!

Skulle dette være den forkerte gruppe, kan i/du ikke henvis til den rette ?
!

Hvad gør man når man mangler kapital til en udvidelse, og ens egen kapital
er bundet i den nuværende del af firmaet!

Vi har snakket med 3 banker, og vist dem tallene fra vores revisorer.
Vores revisorer er enige om at det er rigtigt at købe i stedet for at leje
vores maskiner. Da vores overskud efter afskrivninger og før skat vil være
ca 500.000 mere lige i foret for samme stykke arbejde.
Proplematikken kommer i at vi i det sidste år har investeret i eget hus og
bil.
Der med har vi ikke egen fri kapital ( vi kan låne ca 80.000 i friværdien i
huset)

Kapital behovet er knap 1,2 millioner som kan betales tilbage over 6 år.
Renten er beregnet megt højt til 10 % pa.
Findes der firmaer som ikke kræver 25% af beløbet upfront, hvilket vi jo
ikke kan. ( Bankerne har alle krævet at vi som min kan ligge 300.000 kr før
de låner os resten). Men alt hvad vi havde da vi startede i 1. sep 2004 har
vi investeret i firmaet og hus,bil.

Kan vi ikke komme til at låne pengene vil det tage ca 10 år at spare dem
op, ( ca 2-4 år for de 300.000 ), men i samme periode ville vi kunne have
lavet ca 500.000 mere om året.... Hvad og hvem går man til ?

Venligst
Forretnings ejeren.
( som er ved at blive fortvivlet, da vi har startet vores forretning op uden
at låne penge)

Fra : nvm

Dato : 17-06-05 06:09

> Findes der firmaer som ikke kræver 25% af beløbet upfront, hvilket vi jo
> ikke kan. ( Bankerne har alle krævet at vi som min kan ligge 300.000 kr før
> de låner os resten).

Har ingen af bankerne foreslået at købet finansieres via et
leasingselskab som finansiel leasing??

Så har leasingselskabet formelt ejerskabet over maskinerne indtil
leasingperioden udløber og du har betalt "lånet" via leasingafgifter.

Til gengæld har du skattemæssigt fradrag for betalte leasingydelser.

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 17-06-05 09:38

nvm wrote:

> [...]
> leasingperioden udløber og du har betalt "lånet" via leasingafgifter.
>
> Til gengæld har du skattemæssigt fradrag for betalte leasingydelser.

Jyske Finans.

Nordania

Google er din ven, Søg på dels leasingselskaber og dels leasingfirmaer. Du
vil sikker selv kunne finde andre banker, der har leasing indkorporet i
deres produktprogram. Men gratis er det jo ikke.
Karsten H. Jensen

Fra : nn

Dato : 17-06-05 13:16

Prøv at skrive din e-mail adresse her i gruppen, evt. en midertidig hotmail,
så vil jeg kontakte jer.

PS.:
1. Jeg er seriøs.
2. Hav ikke for store forventingier.)
-

Fra : Forretningsejeren

Dato : 19-06-05 00:46

"nn" <guess.who@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Prøv at skrive din e-mail adresse her i gruppen, evt. en midertidig
> [...]

Tager chancen og dropper min adr her :
hhe@ringratis.dk ( gammel men virker endnu )

Fra : alexbo

Dato : 18-06-05 09:17

"Forretningsejeren" skrev

> [...]
> huset)
>
> Kapital behovet er knap 1,2 millioner som kan betales tilbage over 6 år.

Enten er levetiden for maskinerne meget kort eller også betaler I for meget
i leje, hvis lejen er 500.000 kr og købsprisen er 1,2 M.

Når du skriver "overskud efter afskrivninger", mener du så disse maskiners
afskrivning?

Hvis vi nu sætter levetiden til 5 år, så skal der afskrives 240.000 kr pr
år, alligevel kan maskinen generere et overskud på 500.000 kr
Så må i betale en leje på 740.000 kr, for en 1,2 M maskine.
Hænger det virkelig sådan sammen?
Så er det bare at få solgt hus og bil, og købe nogen maskiner.

mvh
Alex Christensen

Fra : Forretningsejeren

Dato : 19-06-05 00:52

> "Forretningsejeren" skrev

> Enten er levetiden for maskinerne meget kort eller også betaler I for
meget
> i leje, hvis lejen er 500.000 kr og købsprisen er 1,2 M.

Nej det er staten der æder for hårdt 41% før noget kan bruges...
Og ja vi betaler alt for meget i leje, der for vil vi købe!!

> Når du skriver "overskud efter afskrivninger", mener du så disse maskiners
> afskrivning?

Ja !

> [...]
> år, alligevel kan maskinen generere et overskud på 500.000 kr
> Så må i betale en leje på 740.000 kr, for en 1,2 M maskine.

Nej det drejer sig om 24 + 2 maskiner, med en løbende udskiftning, på alle
ca hver 10 år, dog skal det nævnes at man efter første køb får en rimelig
brugt pris efter 10 år svarende til ca 40 % af ny værdien!! nærmere kan jeg
vist ikke beskrive det, vi er nye og var " lidt for grønne da vi startede ",
og det koster....

> Så er det bare at få solgt hus og bil, og købe nogen maskiner.
Vi har overvejet det !!
Men bilen kan vi ikke undvære, og med 3 børn skal vi have en rimelig
plads, og så er leje ikke interessant!
> mvh
Forretningsejeren.