hvid afføring?
Fra : Christina

Dato : 16-06-05 15:48

Hej allesammen.
Mine fisks afføring er begyndt at blive hvidt. Jeg forstår bare ikke
hvorfor? Håber der er nogen der ved det.
Hilsen Christina

Fra : Mikkel Munk

Dato : 16-06-05 19:20

"Christina" <no@spam.nu> skrev i en meddelelse
> Hej allesammen.
> Mine fisks afføring er begyndt at blive hvidt. Jeg forstår bare ikke
> hvorfor? Håber der er nogen der ved det.
> Hilsen Christina

Hvilke fisk er der tale om? Kunne være bugvattersot - det er i hvert fald
tilfældet ved malawi cichlider!

M.

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-05 21:13

> [...]
> Hej allesammen.
> Mine fisks afføring er begyndt at blive hvidt. Jeg forstår bare ikke
> hvorfor? Håber der er nogen der ved det.

Har været ude for noget lignende med nogle guramier.... det var noget
hvidligt tråd agtig afføring... Siden døde de desværre og jeg mener at have
fundet ud af at der var tale om bugvattersot. Der findes noget medicin, jeg
kan desværre ikke lige huske hvad det hedder.

MvHans <9)))><

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 16-06-05 22:14

Hvis det er en trådlign. afføring, er det sandsynligvis bugvattersot de
lider af. Dette rammer dog (næsten) kun cichlider. Der er en del medicin der
kan bruges imod det. Chancerne er dog desværre elendige. Det eneste jeg
personligt har haft held med, er noget der hedder "Flagyl". Det er beregnet
til mennesker, men virker fint til fiskene. Som nævnt, har jeg et par gange
haft held med medicinen. Men jeg har til gengæld også mistet mindst 10 fisk
på den konto. Men proppes det i akv. i tide, kan det i hvert tilfælde bremse
sygdommen, der smitter! Mit råd er, at fjerne den/de syge fisk over i et
andet akv. og behandle både i dette akv. men også i "hovedakvariet", da
sygdommen jo stadig er der. Du skal behandle med ca. 38 mg. pr. 40l vand.
Det Flagyl man får hos lægen (forklar lægen hvad det er til, og han
udskriver det med garanti), er på 100mg/ ml. Så det er bare med at regne
derudaf Se evt.: http://www.cichlid-forum.com/articles/malawi_bloat.php

Mvh

Jasper

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-06-05 06:58

> Hej allesammen.
> Mine fisks afføring er begyndt at blive hvidt. Jeg forstår bare ikke
> hvorfor? Håber der er nogen der ved det.
> Hilsen Christina
Hej Christina,

jeg oplevede det samme med en af mine discus.

Det var flagelater.
Jeg smuttede ned til akvariebiksen (fynsakvariecentrum i odense) og fik
noget medicin mod det.

Det gjorde nærmest vandet selvlysende, men virkede fint og efter 1 uges tid
havde alle det godt igen

Mener det var det her jeg fik:
http://www.akvarieudstyr.dk/database/vis_produkter.asp?ProduktID=9735

mvh