linekurv
Fra : Bo Hansen

Dato : 16-06-05 13:58

Hej NG

Hvilken linekurv kan anbefales? Jeg har hørt meget godt om Orvis linekurven
med kegler i bunden (bortset fra prisen :o/) men kan ikke finde den på
nettet..?

Mvh
Bo

Fra : Peter Schrøder

Dato : 16-06-05 14:37

Bo Hansen skrev:

> Hvilken linekurv kan anbefales? Jeg har hørt meget godt om Orvis
> linekurven med kegler i bunden (bortset fra prisen :o/) men kan ikke
> finde den på nettet..?

Den er ellers lige her:
http://images.orvis.com/orvis_assets/thumbnails/1433M0SF.jpg

49,00 USD er godt nok en hamper pris for en
klodskasse med spikes....

Peter Schrøder

Fra : Mette P.

Dato : 16-06-05 21:31

http://www.lystfiskernet.dk/forumSvar.asp?ID=801

Fra : Kalle

Dato : 16-06-05 21:45

Her er 2 links til gør det selv
Hej fra Karsten
http://www.seatroutfishing.dk/praktisk/linekurv.htm
http://home19.inet.tele.dk/fluer/page12.html

Fra : Tom

Dato : 12-07-05 11:46

In article <42b17768$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Bo Hansen" <hr@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> med kegler i bunden (bortset fra prisen :o/) men kan ikke finde den på

Her følger en diskussion om Flexi-Stripper fra fisketips

Gruppe -> Fluefiskeri
Flexi stripper
Spørger: tommy@danishflydesign.dk Brugeren bor i postdistrikt 6740 Postnummer 6740 Tommy Olinsson,
temmelig langt fra 50. Min fiskerkarriere startede da jeg som 8-årig
begyndte at fiske med min gamle Nabo Ras i Nordsjælland. Dengang blev
der fisket i alt vand omkring hvor jeg boede. Mølleåen og Skodsborg dam
efter krebs, og alt der havde finner. Jeg blev tidligt meget facineret
af fluer og fluefiskeri og bandt mine første fluer da jeg var omkring 11
år. Jeg brugte et år på en efterskole ved Ringkøbing, hvor jeg stiftede
bekendskab med de vestjyske åer. Senere havde jeg det held at blive
dæksdreng på Skjold, senere på Hanne Berit samt jeg havde fornøjelsen at
sejle med Kim Øby, netop på Øby fra Skovshoved. Efter læretiden kom jeg
på Kogtved søfartsskole og fiskede en del i Svendborg sund. Min
uddannelse bragte mig til Esbjerg, hvor jeg udover de gode åer havde det
held at møde min kone (nu på 21.år) Jeg cyklede jævntligt til S... Du
kan læse mere om Tom ved at klikke på brugernes linkTom
20-03-2004 10:11:00

Jeg har netop, her til morgen, modtaget den mest smarte 'linekurv'
man kan forestille sig. Den er i al sin enkelhed opbygget af en tynd
plade, der bæres omkring livet. Heri er monteret 21 tynde gummidutter
der kan holde fluelinen, således at man undgår at hænge fast i stubbe,
vissent naturaffald o. lign. når man går ved åen og fisker. På kysten
har den, den kæmpe fordel at den ikke tager udsynet på samme måde som
Orvis linekurven. Den kan ikke blive bordfyldt, da det som sagt bare er
en flad plade. Prøv at se mere her
Jeg er spændt på at høre om nogen af jer andre er lige så uforbeholdende
i jeres ros som jeg selv
Svar fra: henrik_leth@net.dialog.dk Eksperimenterer gerne når det gælder fluefiskeri omkring Randers:
Djursland, Randers Fjord, Mariager Fjord, Glenstrup Sø, Gudenåen,
Simested Å, Villestrup Å er mine foretrukne fiskevande. Henrik L
20-03-2004 12:35:00

Har også god erfaring med Felxi-Stripperen - genial!
Svar fra: skatka@stofanet.dk Født i 1981, bor i Aalborg i Nordjylland, har fisket så langt som jeg
kan huske tilbage (fik i dåbsgave en fiskestang af min morfar Fisker
mest efter ørrede i å, p&t og er lige begyndt i limfjorden. Fisker som
regel med fluestangen eller bobleflåd hvis blæsten bliver for hård. Jeg
er medlem af Pirken og her dermed fiskeret i Lerkenfeldt å og Ryå. Som
afveksling til ørredefiskeriet fisker jeg gerne efter fladfisk og
sæsonfisk i limfjorden. Knæk & Bræk Michaelfiskerthomas
20-03-2004 22:33:00
Tildelt 25 points. Den er super-behaglig at have på, og så virker den
som en drøm. Havde absolut ingen problemer med den, da jeg prøvede den.
Men 450,- syntes jeg er i overkanten...

Michael
[...]
21-03-2004 06:05:00

Ja, 450 kr er mange penge. Værktøjer til plast er ikke billige og der
skal faktisk sælges rigtigt mange F-S'ere før end investeringen er
betalt.

Og så bør man også se prisen på F-S'eren i sammenhæng med brugsværdien.
Det er jo faktisk det der handler om.
Svar fra: tommy@danishflydesign.dk Brugeren bor i postdistrikt 6740 Postnummer 6740 Tommy Olinsson,
[...]
22-03-2004 19:10:00

Kigger man på brugsværdien, er den faktisk utrolig billig. Men du har
ret Michael, ikke i at den er dyr, men at det er mange penge. Du kan
selvfølgelig syntes at 450,- er mange penge 'for sådan en gang plastic'
men ideen og værktøjet som Henrik nævner, skal jo tjenes ind og Bjarne
Fries skal jo også tjene lidt på sit arbejde, det er jo ikke alt der kan
være idialisme, så var samfundet nok gået ad H...... til forlængst.

23-03-2004 23:23:00

Flexi Stripper fungerer fra første kast. Efter kort tid kan man
koncentrere sig udelukkende omkring selve fiskeriet, da skydningen af
linen nu fungerer hver gang. Pengene er givet godt ud for dette
velfungerende system.