Multidimensionelle arrays
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-06-05 13:57

Hej alle

Jeg har problemer med multidiemensionelle arrays. Eksempel:

$vundne_point = Array();
blablabla ...
$vundne_point[$zonen][$meldt][$vundet][$doblet][$minmajut]=$enhelmasse;
blablabla ...
echo $vundne_point[$zonen][$meldt][$vundet][$doblet][$minmajut];

Det giver bare tomme pladser i udskriften. Jeg får ingen fejl.
Hvad er der galt?

PS. Jeg har kikket i manualen uden at kunne finde noget brugbart.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Jacob Atzen

Dato : 16-06-05 14:15

On 2005-06-16, Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:
> [...]
> echo $vundne_point[$zonen][$meldt][$vundet][$doblet][$minmajut];
>
> Det giver bare tomme pladser i udskriften. Jeg får ingen fejl.

Godt spørgsmål, din kode virker fint her - hvis jeg sætter alle de
variable, der indgår. Mit gæt er, at du ikke har styr på værdien af dine
variable, men uden mere kode er det ikke til at sige.

- Jacob Atzen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-06-05 14:55

Jacob Atzen skrev:

> Godt spørgsmål, din kode virker fint her - hvis jeg sætter alle de
> variable, der indgår. Mit gæt er, at du ikke har styr på værdien af dine
> variable, men uden mere kode er det ikke til at sige.

Ups ... Det var et manglende sæt {} der var problemet.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-06-05 14:25

On Thu, 16 Jun 2005 14:57:05 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Det giver bare tomme pladser i udskriften. Jeg får ingen fejl.
>Hvad er der galt?

Til at debugge kan print_r og var_dump anbefales. Det kan hurtigt give
dig et overblik over indholdet af et helt array.

Fx:
print "<pre>";
print_r($vundne_point);
print "</pre>";