Indlæsning af extensions og mysql (Php5)
Fra : Morten Lidegaard

Dato : 16-06-05 13:26

Hej
Jeg har lige geninstalleret alt på min server, men nu kan php ikke fungere
sammen med mysql. Filen "php_mysql.dll" bliver ikke "loadet" - den kan i
hvert fald ikke finde den. Jeg har undersøgt at filen findes og det gør den.
Jeg har forsøgt at ligge den alle mulige og umulige steder for at få den
indlæst, samt ændre på "extension_dir"-adressen for at få skidtet læst ind.
Men ak - intet sker.

Jeg har haft installeret alt fra de samme filer før hvor det virkede fint.
Det hele kører på win98, Php5, Apache 2.0.54, Mysql 4.0.24.

Håber der er nogen der kan hjælpe...

Morten

Fra : Hended

Dato : 20-06-05 00:18

"Morten Lidegaard" skrev d. 16-06-05 13:26 dette indlæg :
> [...]
fint.
> Det hele kører på win98, Php5, Apache 2.0.54, Mysql 4.0.24.

Har selv haft et problem der minder om dit.
Du skal finde din PHP.ini fil frem, hvilket det også ser ud til at du
har gjort.

Derefter skal du finde linien:
Kode
;extenstion=php_mysql.dll

Der efter skal du fjerne " ; " sådan at der står:
Kode
extenstion=php_mysql.dll

Nu går jeg udfra at du har lavet de korrekte indstillinger for "
extension_dir ".
Håber det vil hjælpe

- hended

http://www.kandu.dk/