Omdirigering af LPT-port.
Fra : BJ

Dato : 16-06-05 12:50

Kan nogen hjælpe..?

Jeg sidder med et lille hukommelsesproblem.

Der anvendes n DOS-applikation som kun kan udskrive til en LPT-port.

På PC er installeret en HP-Laserjet som kører via netværk (IP).

Jeg skal have omdirigeret LPT-porten til at anvende HP-printeren
(delingsnavn: hplaserj), men kan ikke huske DOS-kommandoerne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Olof Lagerkvist

Dato : 16-06-05 13:03

BJ wrote:

> [...]
>
> Jeg skal have omdirigeret LPT-porten til at anvende HP-printeren
> (delingsnavn: hplaserj), men kan ikke huske DOS-kommandoerne.

net use lpt1 \\maskinenavn\delingsnavn

--
Olof Lagerkvist
ICQ: 724451

Fra : BJ

Dato : 16-06-05 13:17

"Olof Lagerkvist" <no@email.address> skrev i en meddelelse

KLIP

> net use lpt1 \\maskinenavn\delingsnavn

Af hjertet TAK.

Nu kører det igen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 16-06-05 14:55

KLIP

> Af hjertet TAK.
>
> Nu kører det igen..

Tillægsproblem:

Når arbejdsstationen slukkes og herefter genstartes, er porten ikke
tilgængelig i net use.

Skal jeg skrive noget mere..?

Hvis jeg sletter den igen og herefter opretter den viser forbindelse ok.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ove Pedersen

Dato : 16-06-05 17:13

> [...]
> tilgængelig i net use.
>
> Skal jeg skrive noget mere..?
>
> Hvis jeg sletter den igen og herefter opretter den viser forbindelse ok.

/persistent:yes efter net use kommandoen

net use lpt1 /? kunne også ha' hjulpet dig.

Ove Pedersen

Fra : BJ

Dato : 16-06-05 17:17

"Ove Pedersen" <nogen@invalid.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> /persistent:yes efter net use kommandoen
>
> net use lpt1 /? kunne også ha' hjulpet dig.

Endnu en gang tak for hjælpen.

Det prøvede jeg også, men var først i tvivl om, hvad det betød...

Smuttede lige over i en ordbog og så satte jeg kommandoen på.

Det kører fint nu.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~