Efterlysning via billeder
Fra : Ole Laursen

Dato : 15-06-05 23:49

Hej!

Jeg har lagt nogle billeder ud på min hjemmeside
(www.wadschier.dk/_sbilleder/sbilleder.htm) - kan du hjælpe med at
identificere nogle af personerne? Eller har du gode råd til hvor jeg kan
finde yderligere oplysninger ang. et af billederne?

Venlig hilsen
Ole Laursen-W.

Fra : Philip Kofoed

Dato : 16-06-05 03:42

Hej Ole,

Ole Laursen wrote:

> [...]
> identificere nogle af personerne? Eller har du gode råd til hvor jeg kan
> finde yderligere oplysninger ang. et af billederne?

De enkelte fotografer kan du finde informationer om i bogen "Fotografer i og
fra Danmark indtil år 1920" af Bjørn Ochsner. Dit lokale bibliotek har den
sikkert på deres læsesal. I bogen kan du f.eks se at fotograf N.N var aktiv
på en given adresse fra år x til år y. Dermed har du i det mindste et
årstalsinterval for de enkelte billeder som måske senere kan lette
identificering.

Der er jo pladenummer til nogen af billederne. Måske (hvis du er heldig) er
fotografens protokol bevaret? Hvis protokollen findes, så er den sikkert på
det pågældende områdes lokalarkiv.
Hvis protokollen ikke findes, så er der måske nogen der har lavet en
pladenummer/år graf for den pågældende fotograf. Et eksempel på en sådan
graf kan ses her: http://www.aneklubben.dk/Stockel.htm dermed kan et
billede i det mindste tidsbestemmes rimeligt nøjagtigt.

Jeg vil desuden foreslå dig at du på din side skriver lidt om hvor du har
billederne fra. Hvis de f.eks kommer fra din mormor, født i sogn x, så
bliver det måske lettere for andre at hjælpe.

Til sidst:
Billederne 1, 4, 32, 34, 36, 44, 47, 64 og 65 vises ikke på din side, dog
kan man klikke på den firkant hvor billedet skulle have været, og se
billedet i stor version.

mvh
Philip Kofoed

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 16-06-05 05:39

On Thu, 16 Jun 2005 00:49:12 +0200, "Ole Laursen" <nej@nej.nej> wrote:

> [...]
>identificere nogle af personerne? Eller har du gode råd til hvor jeg kan
>finde yderligere oplysninger ang. et af billederne?

Er der bare nogle tilfældige billeder - eller er der et eller andet
familiemæssigt/navnemæssigt, man kan hænge dem op på? Er det sidste er
tilfældet vil det nok være lidt lettere.

Hvis nogle af de lokalhistoriske arkivereller bymuseer ligger inde med
gamle billedarkiver fra en eller flere af de nævnte fotografer, kan du
måske finde ud af det ad den vej. Men da billederne ikke er nummeret
på nogen vis, er der nok ikke andet at gøre end at bladre hele arkiver
igennem pr. håndkraft.

Lars

Fra : friheej

Dato : 16-06-05 15:08

"Ole Laursen" <nej@nej.nej> wrote in message
> (www.wadschier.dk/_sbilleder/sbilleder.htm) - kan du hjælpe med at
> identificere nogle af personerne? Eller har du gode råd til hvor jeg kan
> finde yderligere oplysninger ang. et af billederne?

Ole

Undskyld, jeg er til ingen hjaelp, men hold fast hvor er det bare nogle
skoenne billeder. Jeg haaber du faar held med din soegning.

KH

Tina - omme i London

Fra : Ole Laursen

Dato : 16-06-05 15:50

Tak for jeres input!

Jeg har tilføjet lidt på siden og rettet den manglende visning af nogle af
billederne. Ville det være en fordel at lægge et udpluk af relevante
anetavler på siden?

Venlig hilsen
Ole LAursen-W.

Fra : Børge Askholm

Dato : 16-06-05 16:37

Ole Laursen skrev:

> Jeg har tilføjet lidt på siden og rettet den manglende visning af nogle af
> billederne. Ville det være en fordel at lægge et udpluk af relevante

Det synes absolut at være en god ide!

Børge