Fiskeri tilladt
Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 23:30

Findes der et sted hvor man kan se hvor det er tilladt at i DK, søer og åer.

Jeg spører fordi jeg er blevet smidt væk fra en å her på sjælland hvor der
ikke står noget om det er forbud at fiske.

Kan man gå ud fra at hvis der ikke står noget er det tilladt.

Jeg syntes det er ret irreterende da man ikke aner om den å man vil fiske i
ejes af nogen eller er det sådan at alle åer her på sjælland ejes af en
eller anden

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : JesperB

Dato : 16-06-05 07:22

"Kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i ejes af nogen eller er det sådan at alle åer her på sjælland ejes af en

Du skal under alle omstændigheder have et gyldigt fisketegn uanset om du
fisker i havnen, sø eller å.
Hvis du ikke agter at give de 125 kr. det koster (år) er der kun put and
take søerne tilbage.

Det er ganske få åer du må fiske i uden at købe et yderligere fisketegn - du
kan finde dem på skov og naturstyrelsens hjemmeside.
/JB

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-06-05 08:49

Kimila wrote:

> Kan man gå ud fra at hvis der ikke står noget er det tilladt.

Sikke noget sludder, der skal da ikke stå millioner af grimme skilte
med "fiskeri firbudt" i naturen, bare fordi du ikke kan tænke selv...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 16-06-05 16:49

> Sikke noget sludder, der skal da ikke stå millioner af grimme skilte
> med "fiskeri firbudt" i naturen, bare fordi du ikke kan tænke selv...

Svar sgu da Kim ordentligt........han spurgte jo netop fordi, at han ikke
vidste det, og måske ikke ville gøre noget ulovligt! Så skal sådan en
bedrevidende klaphat som dig, da ikke svare på denne måde...!?????
NAR!

Mvh
Anders Lund

Fra : mkp

Dato : 16-06-05 19:07

> [...]
> vidste det, og måske ikke ville gøre noget ulovligt! Så skal sådan en
> bedrevidende klaphat som dig, da ikke svare på denne måde...!?????

Helt enig. Vi må håbe at årsagen er en dårlig dag på arbejdet.... Ellers
står det ikke særligt godt til !!!

Mvh

Mikael

Fra : Mette P.

Dato : 16-06-05 19:46

"mkp" <karlsvej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig. Vi må håbe at årsagen er en dårlig dag på arbejdet.... Ellers
> står det ikke særligt godt til !!!
>
> Mvh
>
> Mikael

hmm....Jeg ville mene at den lokale forening, eller grejbutik ville kunne
fortælle dig lidt om rettighederne. Statsskovvæsenet i dit distrikt har
måske nogle søer du må fiske i, bare med fisketegn.

Angående Niels, pas på han ikke plonker jer, hvis I driller ham...men, han
ved meget, og formidler det på en sober facon.

Knæk og bræk

Søren

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-06-05 20:05

"mkp" <karlsvej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig. Vi må håbe at årsagen er en dårlig dag på arbejdet....

Nils Ris Ebesen arbejder ikke. Han er på overførselsindkomst, så hans
udgydelser bliver betalt af dig og mig.

> Ellers står det ikke særligt godt til !!!

Det har det vist ikke gjort i en årrække.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 06/11/05)

Fra : PMH

Dato : 16-06-05 20:41

> [...]
> udgydelser bliver betalt af dig og mig.

> Det har det vist ikke gjort i en årrække.

Here we go again...!!!

Kan I da ikke holde jeres latterlige mudderkast uden
for denne gruppe..!!

PMH

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 16-06-05 21:17

PMH wrote:

> Here we go again...!!!
>
> Kan I da ikke holde jeres latterlige mudderkast uden
> for denne gruppe..!!

Hmmm.... hvad tilfører du selv denne tråd, som har med lystfiskeri at
gøre med dit indlæg ??

PS: Fluefiskeri er spild af tid. Se dog hvor små de er !

Fra : PMH

Dato : 17-06-05 17:17

"Henry Lerche Madsen" <lerche@aarstiden.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm.... hvad tilfører du selv denne tråd, som har med lystfiskeri at
gøre
> med dit indlæg ??

Det har ikke noget som helst at gøre med at tilføre denne tråd noget.

Jeg tror ikke jeg er ene om at være træt af, at se disse enkeltpersoner
bare sidde og vente på en given lejlighed til at overfuse hinnanden.

For min skyld må de såmænd gerne slås, bare de vil gøre det
andetsteds end denne gruppe. De laver ballade nok i
dk.fritid.foto

Kan iøvrigt ikke helt forstå din trang til at kommentere denne
henstilling.. Hvis det er fordi du gerne vil deltage i diverse
mudderkast og uintiligent diskusion, er der grupper som er
oprettet til netop det.

> PS: Fluefiskeri er spild af tid. Se dog hvor små de er !

En rigtig fisker er en fluefisker..

Mvh
PMH

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 20:33

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> En rigtig fisker er en fluefisker..

Fluefiskeri er spild af tid.
Tænk på hvor små de er.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 17-06-05 23:07

Biskoppen wrote:

> Fluefiskeri er spild af tid.
> Tænk på hvor små de er.

Nårh ja, det var sådan den var. (hørt på P3)

Fra : palleb

Dato : 19-06-05 08:43

Meget muligt det er spild af tid, men HVILKEN spild af tid.
Ville ønske jeg spildte mere af min tid....

Knæk & bræk.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 17-06-05 23:06

PMH wrote:

> [...]
> henstilling.. Hvis det er fordi du gerne vil deltage i diverse
> mudderkast og uintiligent diskusion, er der grupper som er

Jeg svarede kun på dit indlæg, da jeg fandt det morsomt at du
kommenterer mudderkast, med et indlæg som i sig selv også er mudderkast
og intet indhold havde vedr. lystfiskeri, på samme måde som dette indlæg
heller intet har at gøre her.

Fra : Frandsen

Dato : 16-06-05 09:21

"Kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
> Kan man gå ud fra at hvis der ikke står noget er det tilladt.

Der er altid "nogen" der ejer den jord, der er på hver side af åen. Hvis det
er privat grund, så må man som udgangspunkt selvfølgelig ikke fiske der, men
man kan altid spørge om lov. Hvis det er kommunalt ejet, og man må gå der,
så er der stor chance for, at man også må fiske der. Så er der fiskeklubber,
der har fået rettigheden af "grundejeren", og de plejer gerne at sætte
skilte op.

Et godt udgangspunkt ville være, at finde ud af, hvem der ejer den
tilstødende jord.