Database
Fra : JonZ

Dato : 15-06-05 21:47

Er det ikke muligt at åben 2 databaser på en side?
Jeg bruger følgende for at åbne en:

Dim objConn
Dim objRS
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABAS
E=********;UID=*******;PWD=********;"
objConn.Open

objRS.Open "bog", objConn, 3,3

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Hilsen JonZ

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Kragh

Dato : 16-06-05 09:01

> [...]
> Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
>
> objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABAS

Du glemmer at lukke for din database forbindelse igen.

Det kan du gøre på følgende måde

' Luk databaseforbindelse
objConn.Close
Set objConn= Nothing

Christian

Fra : JonZ

Dato : 16-06-05 09:50

Jeg skrev

>Christian Kragh wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Du glemmer at lukke for din database forbindelse igen.
>
> Det kan du gøre på følgende måde
>
> ' Luk databaseforbindelse
> objConn.Close
> Set objConn= Nothing
>
> Christian

Det må du unskylde, men nu var det ikke hvordan jeg lukkede en database
forbindelse jeg spurgte efter, men hvordan jeg åbner 2
jeg har lukket min forbindelse, jeg har bare ikke postet den del af
koden.

Fra : Tomasz Otap

Dato : 16-06-05 10:11

JonZ proclaimed as follows:
> [...]
> Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
>
> objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABAS

Kan du ikke bare åbne en ekstra Recordset objekt?

Dim objRS2
Set objRS2 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
objRS2.Open "dagblad", objConn, 3, 3

Jeg plejer normalt at skifte mellem alternative databaser med samme
connection, medmindre jeg af en eller anden grund skal bruge to baser
åbne på samme tid:

set rs = conn.execute("select * from database1.dbo.tabel1")
rs.close
set rs = conn.execute("select * from database2.dbo.mintabel")
rs.close

Aequitas sequitur funera

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-06-05 11:06

JonZ skrev:

> [...]
>
> objRS.Open "bog", objConn, 3,3

   Dim objRS2
   Set objRS2 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
   objRS2.Open "klasse", objConn, 3, 3

- så har du åbnet nr. 2 (med samme forbindelse). Hvis du har brug for en
anden connectionstring til nr. 2 opretter du bare en ny connection.

Du kan åbne (næsten) lige så mange databaser du har lyst til - men sørg
for at lukke dem igen når du er færdig med at bruge dem. Åbner du for
mange baser - eller glemmer du at lukke dem du har brugt - kan serveren
blive overbelastet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : JonZ