bloker checkbox ved valg fra rullepanel el~
Fra : MooreHojer

Dato : 15-06-05 21:38

Hej NG

Før jeg begynder at forklare mit spørgsmål får i lige en link til filen
det hele drejer sig om, så i bedre kan følge med i mine forklaringer
www.moorehojer.dk/test.html

Målet med siden er at gøre en inlæg tilgængeligt for op til flere
grupper, men altid med én hovedgruppe.
Man skal altid vælge en hovedgruppe, men det er frivilligt om man vil
vælge en eller flere sekundærer grupper. Man må dog aldrig kunne vælge
den samme gruppe i som både hovedgruppe og sekundær gruppe.

Jeg har forestillet mig at man skal vælge hovedgruppen enten ved bruge
af radiobuttons (mulighed 1 i den angivne link) eller ved bruge af en
selectbox(mulighed to) og vælge de sekunderæ grupper med checkbokse
(begge muligheder).

Det jeg så skal have jeres hjælp til at at gøre sådan at når man vælge
en gruppe som hovedgruppe så vil den checkbox der svarer til gruppen
blive ubrugelig, og hvis den er vinklet af skal afvinklingen fjernes...

Jeg er ligeglad med om det bliver mulighed 1 eller mulighed 2... hvad
der end er lettest

Håber i forstår mit ønske

På Forhånd Tak!

--
Moore Hojer
http://validator.w3.org/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-06-05 11:00

MooreHojer skrev:

> Det jeg så skal have jeres hjælp til at at gøre sådan at når man vælge
> en gruppe som hovedgruppe så vil den checkbox der svarer til gruppen
> blive ubrugelig, og hvis den er vinklet af skal afvinklingen fjernes...

Sådan her: <http://www.gyros.dk/usenet/js/form.shtml>.

Testet i Firefox, IE6 og Opera 8.

Den kan sagtens lægges ind på den anden mulighed (mulighed 1) også.
Scriptet skal bare kaldes ved onchange-hændelsen på hovedgruppen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : MooreHojer

Dato : 16-06-05 11:13

> Sådan her: <http://www.gyros.dk/usenet/js/form.shtml>.
>
> Testet i Firefox, IE6 og Opera 8.

Tusind tak!
Bare lige en ting... hvis man vælger gruppe 1 i select kan man godt
vælge gruppe 1 i checkbox også... kan det fikses? Hvis ikke gør det ikke
noget, det kan jeg godt leve med så længe resten virker

Fra : MooreHojer

Dato : 16-06-05 11:15

> Bare lige en ting... hvis man vælger gruppe 1 i select kan man godt
> vælge gruppe 1 i checkbox også... kan det fikses? Hvis ikke gør det
> ikke noget, det kan jeg godt leve med så længe resten virker

Kunne man evt. lave noget med at checkbox til gruppe 1 automatisk bliver
disabled når siden loades?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-06-05 11:30

MooreHojer skrev:

> Kunne man evt. lave noget med at checkbox til gruppe 1 automatisk bliver
> disabled når siden loades?

Hvis gruppe1 altid er valg når man kommer ind på siden, vil gr1-boksen
altid skulle være disabled når siden åbnes. Det kan løses ved blot at
sætte disabled på gr1 i html-koden (se siden nu).

Hvis siden kan kaldes med en parameter der vælger en bestemt hovedgruppe
fra starten, kan man enten bruge denne parameter direkte til at sætte
disabled på det rigtige element, eller evt. bruge onload-hændelsen på
body til at få opdateret formen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : MooreHojer

Dato : 16-06-05 11:55

> [...]
> fra starten, kan man enten bruge denne parameter direkte til at sætte
> disabled på det rigtige element, eller evt. bruge onload-hændelsen på

Jeg takker