luftmadrasser billigst ??
Fra : Dalle

Dato : 15-06-05 20:10

Hejsa

Vi er en familie på 2 børn og 2 voksne der har et lille 4-mandtelt som vi
endnu ikke har brugt, men har overvejet her i sommerferie, at prøve at bruge
det, men vi står bla. og skal bruge nogle luftmadrasser der ikke må være
større end 120-130 ca. i bredden hvor køber man sådan noget billigst.
Ja mad må vi nok købe på en grillbar da vi ikke syntes vi vil ofre kogegrej
osv.. endnu da vi ikke ved om teltferie er os - sådan noget er vel også dyrt
???

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 22:02

Luftmadrasser er fra forrige århundrede
De er tunge og besværlige at puste op og man ligger som regel elendigt
alligevel.

Jeg kan varmt anbefale et selvoppusteligt liggeunderlag, helst 5 cm.
tykkelse. De vejer næsten ingenting og er hurtigt klar til brug (man kan
puste lidt ekstra luft i, hvis det er voksne der skal ligge på dem)

Jeg ved ikke om der er forskel på de dyre og de billige, mine var billige og
fungerer rigtig godt.

PS. De kan også bruges som ekstra "gæstemadrasser" hvis man får overnattende
gæster eller børnlillerne har venner på besøg og skal sove sammen.

Mvh. Per.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 15-06-05 22:09

Dalle wrote:
> [...]
> osv.. endnu da vi ikke ved om teltferie er os - sådan noget er vel også dyrt

Harald Nøjsom har en på 200 X 130 X 8 for 199
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8222&n=10
Der kan du også få et kogeblus til 100 med gas
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2319&n=10

At fodre fire personer på grilbar løber hurtigt op, med et blus og en
engangsgrill eller en billig kulgrill kan man koge nye kartofler fra den
lokale bondemand, smelte smør til sovs og variere med diverse stegt kød
og leve fint for færre penge end der hjemme, en køletaske med frost
elementer er også en rar ting.

Det er også rart at kunne lave sig aftenkaffe eller morgen kaffe uden at
skulle forlade teltet og de sovende unger

Et bord/stolesæt sætter prikken over 299
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4555&n=10

Vi har camperet i telt i over 15 år, og startede også primitivt ud, men
fandt hurtigt ud af at det kunne også være for primitivt, så gennem
årene er der blevet fyldt på med udstyr så der idag er 4 feltsenge,4
gode stole og spisebord, elektrisk lys, 2 gasblus på køkkenskab med god
ståhøjde, Weeber Go Anywhere grill, køleskab, skab til køkkenudstyr, alt
monteret i et 8 personers telt, for så er der god plads til 4
(Outwell Colorado 8)
1/7 går turen til Italien

Håber i får en god ferie, men lad være med at starte for primitivt ud,
og blive skræmt på hele ideen.

Keld

Fra : bent lausen

Dato : 17-06-05 13:58

I Jem & Fix

Fra : torben

Dato : 17-06-05 21:18

> Ja mad må vi nok købe på en grillbar da vi ikke syntes vi vil ofre kogegrej
> osv.. endnu da vi ikke ved om teltferie er os - sådan noget er vel også dyrt
> ???

En engangs grill koster ca. 30 kroner. 4 gode bøffer 200 kr. Salat,
brød, dressing mv. 100 kr. og du har en middag som gør ferien
uforglemmelig på en positiv måde.

Torben

Fra : Sten Bo

Dato : 18-06-05 07:29

> [...]
> Ja mad må vi nok købe på en grillbar da vi ikke syntes vi vil ofre
> kogegrej osv.. endnu da vi ikke ved om teltferie er os - sådan noget er

Aldi har haft selvoppustelige til 99 kr.der ligger måske nogen på hylderne
endnu. Der er ofte men kun i foråret, billigt udstyr i kæderne. Om grej kan
i også kikke i den blå avis - eller gul og gratis, ligesom forskellige
loppe og kræmmermarkeder kan være løsningen.

Vi købte f.eks et meget nyt tefal stege grydesæt på et loppemarked fra en
campist der havde solgt sin vogn og skulle af med det hele - og der var
vikelig fund - bl. et næsten nyt 75 A fritidsbatteri for en hund - ladere -
tv og al det andet vi brokker sammen. og en andeg gang købte jeg et ubrugt 6
mands 25 m2 bomulds villatelt for 200 kr. og endte med at forære det væk til
en fyr med en lille trailer - da det vejede 60 kg. Loppemarkeder kan være
spændende.

Jeg har følgende kæderen fuld af udstyr som jeg håber ungerne en dag vil i
gang med - men en skønne dag er det "lettere" forældet - helt brugbart - men
ikke i de rigtige farver og mærker - og så vil de nok ikke ha det, selv om
der er passet godt på det i årevis.

I virkeligheden burde vi skynde os at aflevere når der kommer et villigt
offer til vores gemte sager. Bor man i nærheden af hinanden ku man da
mødes - og sparer så en tur på genbrugspladsen om 10 15 år.

Måske syns man det er for godt til at kassere, hvilket det selvfølgelig er,
og hvis man kunne gi en ny familie nogle af de glæder vi har haft - er det
vel belønning nok.

Bytteriet skal selvfølgelig ske via markedsgr. dk.marked.privat.camping

Bare et forslag

Hilsen