MS Windows
briani 27239
langsom opstart
Fra : preben nielsen

Dato : 15-06-05 16:28

Efter jeg formaterede min com. er den langsom til at starte op det tager ca.
2 min inden den har kørt windows ind.Alle drivers er ok og den er fuld
opdateret.Det er windows xp professionel????????

Fra : Ingolf

Dato : 15-06-05 18:16

"preben nielsen" <preben-nielsen@jubiimail.dk> wrote in message
> Efter jeg formaterede min com. er den langsom til at starte op det tager
> ca. 2 min inden den har kørt windows ind.Alle drivers er ok og den er fuld
> opdateret.Det er windows xp professionel????????

Hent og kør M$ "bootvis" værktøj.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/BootVis.shtml
Evt. defrag dit systemdrev, helst uden swapfil.

Fra : kenzo

Dato : 15-06-05 21:19

> Evt. defrag dit systemdrev, helst uden swapfil.

Hvordan kan man gøre det ?

Fra : Ingolf

Dato : 15-06-05 21:53

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> wrote in message

> Hvordan kan man gøre det ?

Højreklik på 'min computer' vælg egenskaber. Vælg fanebladet 'avanceret',
tryk indstillinger for 'virtuel hukommelse', som regel den øverste knap.
Vælg 'avanceret' fanebladet, og under 'virtuel hukommelse' clickes der
'ændre/change'. Vælh nu systemdrevet og vælg 'ingen swapfil' og tryk 'set'.
så er swapfilen væk. Sæt den tilbage igen efter defrag, hvis nødvendigt.