Krydderier..
Fra : ThomasB

Dato : 15-06-05 14:53

Hej med jer.

Findes der en liste over hvilke krydderier der bruges til hvilke retter?

Hvilke krydderier bruger i, og til hvilke retter?

Hvor finder man et stort udvalg af krydderier?

Hvad skal man som minimum have på krydderihylden?

Mvh Thomas

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-06-05 15:41

On Wed, 15 Jun 2005 15:53:02 +0200
"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote:

> Hej med jer.
>
> Findes der en liste over hvilke krydderier der bruges til hvilke
> retter?

tror jeg ikke der findes regler om. F.eks. elsker jeg at bruge kanel i
min mad og bruger det f.eks. i alt fra sammenkogte retter, over kalkun
til fiskeretter.

> Hvilke krydderier bruger i, og til hvilke retter?

Alt hvad jeg kan få fingrene i men primært

salt
peber (har en 5-6 forskellige slags)
karry (rød, grøn, madras og et par andre)
paprika (edelsûß, rosen, røget og et par andre)
Oregano (frisk og tørret i et par forskellige sorter)
Basilikum (tørret og frisk)
kanel (helt + knust)
Chili (friske i 3-4 sorter, tørret hele/knust)
Cayenne
Timian (tørret og frisk)
Rosmarin ( tørret og frisk i et par sorter)
karry blade (tørre)
koriander (tørret og frisk og frø)
Lime blade (tørre)
estragon (frisk og tørret)
salvie (frisk)
purløg (frisk og frysetørret)
Persille (frisk og frysetørret)
hvidløg (frisk og tørret)

og en hel masse blandinger som cajun, mexican, provence osv.

> Hvor finder man et stort udvalg af krydderier?

Typisk i etniske forretninger og special forretninger.

> Hvad skal man som minimum have på krydderihylden?

salt + peber

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Christian Hansen

Dato : 15-06-05 21:30

Kim Schulz wrote:

> salt + peber

Og Jolly ;)

Mvh Christian

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-06-05 21:35

On Wed, 15 Jun 2005 22:29:46 +0200
Christian Hansen <chrsen@fundanemt.com> wrote:
> Og Jolly ;)

ikke at forglemme! Det bør man altid have ståede på køl til at give
maden det der ekstra pift der bare gør det helt perfekt!

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Gamle

Dato : 16-06-05 00:22

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer.
>
> Findes der en liste over hvilke krydderier der bruges til hvilke retter?

Hej.

Kan du bruge denne http://www.kimak.dk/inde.htm

Mvh.
Torben