News reader til Gnome
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 15-06-05 13:51

Hejsa

Jeg har lige installeret FC4 og sidder nu og leger lidt... og til min undren
er Pan ikke længere på mit system. Jeg bruger Gnome, og Pan er den eneste
Gnome-news reader, jeg lige kender. Hvad skal man bruge i stedet?

(jeg ved godt, at der er indtil flere tekstbaserede klienter samt flere til
KDE - jeg undrer mig bare...)

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Kasper Dupont

Dato : 15-06-05 14:37

Thomas Lindgaard wrote:

> Hejsa
>
> Jeg har lige installeret FC4 og sidder nu og leger lidt... og til min undren
> er Pan ikke længere på mit system.

Det synes jeg da også er underligt. Jeg ville prøve at
downloade .src.rpm filen fra FC3 og bygge den på FC4:
http://download.fedora.redhat.com/pub/fedora/linux/core/3/SRPMS/pan-0.14.2-8.src.rpm
Og hvis det så virker kan man jo undre sig endnu mere
over, at den ikke er inkluderet.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 15-06-05 14:54

Thomas Lindgaard wrote:
> [...]
> er Pan ikke længere på mit system. Jeg bruger Gnome, og Pan er den eneste
> Gnome-news reader, jeg lige kender. Hvad skal man bruge i stedet?

Er den ikke i fedora-extras?

yum install pan

- eller hvad pakken nu hedder.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 15-06-05 15:13

Mogens Kjaer wrote:

> yum install pan

Det virker ikke på et system, hvor der ikke er rodet med
yum-instillingerne...

Men nu prøver jeg lige at lege lidt med Knode, så må vi se om den falder i
smag.

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 17-06-05 10:59

Thomas Lindgaard wrote:

> Men nu prøver jeg lige at lege lidt med Knode, så må vi se om den falder i
> smag.

Hmm... er det bare mig, eller kan man ikke få Knode til at vise danske
bogstaver rigtigt uden manuelt at skulle fortælle den hvilket tegnsæt,
der er i brug nu?

Jeg synes, at jeg skal skifte mellem iso-8859-1 og utf8 konstant for at
danske tegn ikke skal gå i stykker. Og så kan jeg ikke få den til at
sortere nogle grupper efter dato og andre efter score - er sorteringen
en global indstilling?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Dennis Hedegaard

Dato : 15-06-05 23:40

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 15-06-05 23:19

Dennis Hedegaard wrote:

> Personligt bruger jeg Mozilla Thunderbird, håber du vil overveje det
> valgt :)

Det har jeg overvejet - men er der mulighed for at tildele scores til
artikler i Thunderbird?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 16-06-05 06:16

> Det har jeg overvejet - men er der mulighed for at tildele scores til
> artikler i Thunderbird?

Jeg benytter også Thunderbid, og det tror jeg ikke man kan, men jeg er
ikke sikker, for hvad er scores?

Mvh. Kasper

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-06-05 07:57

"Kasper G. Christensen" wrote:

> Jeg benytter også Thunderbid, og det tror jeg ikke man kan, men jeg er
> ikke sikker, for hvad er scores?

Man sætter et antal regler op for, hvad der er gode
og dårlige indlæg. Så udregner newsreaderen en score
for hvert indlæg og viser kun dem over en bestemt
grænseværdi. Altså samme princip som spamassassin.
Det er nu ikke en feature jeg selv har gjort brug
af, så jeg kan ikke fortælle dig i flere detaljer,
hvordan det fungerer.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 18-06-05 07:35

Thomas Lindgaard wrote:
> [...]
> er Pan ikke længere på mit system. Jeg bruger Gnome, og Pan er den eneste
> Gnome-news reader, jeg lige kender. Hvad skal man bruge i stedet?

Du kan tage pan rpm'en fra FC3 og installere.

Mogens
--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: mk@datamuseum.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 18-06-05 10:45

On Sat, 18 Jun 2005 08:35:17 +0200, Mogens Kjaer wrote:

> Du kan tage pan rpm'en fra FC3 og installere.

Ja næsten... det kræver lige at man installerer gnet2 først - tak for
tippet.

--
Mvh.
/Thomas