Min mus kvæler systemet?
Fra : Jacob Laue Petersen

Dato : 02-06-01 12:17

Hej folkens

Jeg har et underligt problem med min pc. Maskinen er nyformateret og kører
faktisk knald godt, på nær een ting:

En gang i mellem sker dette: der kommer heftig aktivtet på diskene, cpu'en
går i fuld load, lydkortet hakker og musen står stille. Dette tager ca. 1
sekund, hvorefter det hele kører igen som det skal.

Jeg mener engang at have løst problemet med nogle driver-opdateringer, men
kan nu ikke få det løst igen - alle nyest drivere er installeret.

Min konfig:

Epox 8KTA3+ med Thunder 900 @ 1050
2 stk Quantum AS Fireball i raid 0
512 mb 133 ram
Onboard lyd

Er der nogen der har en ide?

Mvh. Jacob Laue Petersen

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 02-06-01 14:11

Jacob Laue Petersen wrote:

> Hej folkens
>
> Jeg har et underligt problem med min pc. Maskinen er nyformateret og kører
>
> Min konfig:

Synderen:
> Onboard lyd
Det er næsten aldrig et "rigtigt" lydkort, dvs. det bruger din
almindelige RAM til buffer (ja, har selv et on-board, der nu er
erstattet med et ordenligt lydkort, da der var det samme hakkeri - mest
når maskinen har kørt i længere tid, ikke?)

--
>o ********* PINKY! aka. Rasmus Klitgaard-Nielsen *********
<()> **** Mad Programmer - Commodore Freak - ABP regular ****
^^ "Can't sing. Can't dance. Can handle a sword a little."
-- Victor's resume (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Fra : Jacob Laue Petersen

Dato : 03-06-01 13:50

Efter jeg nedgraderede min driver til raid-kontrolleren, kører det hele igen
i smørsovs. Hvis der er andre der har problemer, så prøv dette!

Mvh. Jacob Laue