[MSSQL] Point in time restore via EM
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-05 09:31

Hej gruppe.

Hvis jeg prøver at lave en point in time-restore fra Enterprice Manager,
får jeg følgende fejl:

   Microsoft SQL-DMO (ODBC SQLState 42000)
   Invalid value specified for STOPAT parameter.
   RESTORE LOG is terminating abnormally.

Problemet er beskrevet her: <http://support.microsoft.com/kb/q297468/> -
men jeg kan alligevel ikke få det til at virke her.

Højreklikker jeg på SQLserveren og vælger Egenskaber => server settings,
står standardsproget (Default language for user) til English. Min egen
konto - som jeg også bruger til forbindelsen i EM - stod med dansk som
sprog. Det har jeg så ændret og lukket og genåbnet EM - bare uden
resultat.

På siden her ser det ud til at man skal gå den anden vej - altså sætte
sproget til dansk. Er der nogen her der kan hjælpe?

Jeg har indtil videre løst problemet ved at lave RESTORE via QA - det
fungerer o.k., men er ikke så let at gå til som peg og klik-metoden i
EM.

Lidt tekniske data - hvis de skulle være nødvendige:
SQL-server: MSSQL 2000 SP3
OS: Windows 2000
Login: Windows Security

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-06-05 10:10

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> konto - som jeg også bruger til forbindelsen i EM - stod med dansk som
> sprog. Det har jeg så ændret og lukket og genåbnet EM - bare uden

Du kan evt checke sproget for default user
De forskellige services kører sandsynligvis med local system account
og tager derved sprog etc fra default user

HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International

- Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-05 11:00

Peter Lykkegaard skrev:

> Du kan evt checke sproget for default user

> HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International

Er det på serveren eller på den lokale maskine (hvor EM kører) at jeg
skal tjekke?

Prøver lige lokalt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-06-05 11:42

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Er det på serveren

Ja

Jeg kører konsekvent me US settings på min
udviklingsmaskiner/testservere netop pga dette

- Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-05 13:13

Peter Lykkegaard skrev:

> Ja

O.k. - jeg fandt indstillingen med regedit - og her står ganske rigtigt
sLanguage = DAN etc.

Jeg vil dog ikke umiddelbart ændre indstillingerne - i hvert fald ikke
gennem registreringseditoren. Jeg kan ikke overskue hvor mange
applikationer der vil være påvirket af en ændring (serveren kører både
IIS og SQL-server, og håndterer en del sites).

Kan man ændre indstillingen via kontrolpanelet somewhere?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-06-05 13:22

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Kan man ændre indstillingen via kontrolpanelet somewhere?

Ikke på en 2000 server pga en bug i OS'et

Jeg vil ikke rette den hvis der kører en IIS andre services på samme
maskine

Smid den her ind i en reg fil og prøv det i en testopstilling
Opsætningen er fra en 2000 server inst

----------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International]
"iCountry"="1"
"iCurrDigits"="2"
"iCurrency"="0"
"iDate"="0"
"iDigits"="2"
"iLZero"="1"
"iMeasure"="1"
"iNegCurr"="0"
"iTime"="0"
"iTLZero"="0"
"Locale"="00000409"
"s1159"="AM"
"s2359"="PM"
"sCountry"="United States"
"sCurrency"="$"
"sDate"="/"
"sDecimal"="."
"sLanguage"="ENU"
"sList"=","
"sLongDate"="dddd, MMMM dd, yyyy"
"sShortDate"="M/d/yyyy"
"sThousand"=","
"sTime"=":"
"sTimeFormat"="h:mm:ss tt"
"iTimePrefix"="0"
"sMonDecimalSep"="."
"sMonThousandSep"=","
"iNegNumber"="1"
"sNativeDigits"="0123456789"
"NumShape"="1"
"iCalendarType"="1"
"iFirstDayOfWeek"="6"
"iFirstWeekOfYear"="0"
"sGrouping"="3;0"
"sMonGrouping"="3;0"
"sPositiveSign"=""
"sNegativeSign"="-"
----------------------------

rgds

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-05 13:36

Peter Lykkegaard skrev:

> Ikke på en 2000 server pga en bug i OS'et

O.k. - tak for info.

> Jeg vil ikke rette den hvis der kører en IIS andre services på samme
> maskine

Jeg holder nallerne for mig selv.

> Smid den her ind i en reg fil og prøv det i en testopstilling

Jeg har ikke lige en testmaskine ved hånden, men jeg gemmer dit indlæg
til senere. Mange tak for hjælpen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-06-05 13:50

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Jeg har ikke lige en testmaskine ved hånden, men jeg gemmer dit indlæg
> til senere. Mange tak for hjælpen.

VMware rulez - ca 1200 spir og du er kørende :)

Det kræver dog lige at man har MSDN universal ved hånden pga de
ekstra windows installationer :(

Men hvad for ca 18k om året og så har man alt til een
produkstionsmaskine (udvikling) samt alle de testopstillinger man kan
forestille sig :)

Det sparer os for en masse bøvl og ekstra arbejde

rgds