Dansk bredbånd - erfaringer
Fra : Gnu'en

Dato : 15-06-05 09:05

Jeg er blevet tilbudt DBnet igennem vores el-leverandør.

Hvad har folk af erfaringer?

Jeg har snakket med deres "regionschef" som fortæller mig at servere ikke er
tilladt på nettet, dvs du ikke må opsætte egne http, ftp, mail servere på
deres 10/10 forbindelse og at der er lukket for en hel del porte.

Som han sagde til mig, så er det en forbindelse til Hr og Fru Danmark, som
"bare" ville sidde og surfe, men ikke for "nørden" der vil en hel del
mere.....

Nogen der iøvrigt ved om man kan hente fra newsservere fra DBnet, f.eks.
usenetservers.com ??

/Gnu'en

Fra : RaZoR

Dato : 15-06-05 11:27

On Wed, 15 Jun 2005 10:04:37 +0200, "Gnu'en"
<notgonnahappen@thislifetime.com> wrote:

> [...]
>mere.....
>
>Nogen der iøvrigt ved om man kan hente fra newsservere fra DBnet, f.eks.

det er også det som jeg har hørt .... man "må" ikke noget .... så der
er spørgsmålet hvor attraktiv DB egentlig er ? ....

Hvis jeg skulle på DB-vognen .... skulle det være med alle porte åbne
og fast public ip ;)

kunde ".... min vpn til mit arbejde virker ikke ?!?!"
DB ".... nej .... de porte er lukket !!!!"

LOOOOOOL

RaZoR :)

Fra : Gnu'en

Dato : 15-06-05 14:59

Ja, eller ihvertfald at de åbner for de porte som TDC har åbne på deres, for
det kender man da.

Han fortalte mig, at de muligvis vil lempe på det, og at man kunne få åbnet
for porte ved henvendelse...men det sagde jeg lød tamt, enten eller... :)

/GNU

Fra : Kaare

Dato : 15-06-05 23:48

"RaZoR" <nomailaddress@mail.dk> skrev i en meddelelse

> det er også det som jeg har hørt .... man "må" ikke noget .... så der
> er spørgsmålet hvor attraktiv DB egentlig er ? ....

Kender pt. ikke til noget man ikke må, andet end at man ikke må drive
kommercielle servere på et privat abonnement. (...og at port 25 ind er
lukket, hvilket besværliggør mailserver)

> Hvis jeg skulle på DB-vognen .... skulle det være med alle porte åbne
> og fast public ip ;)

Hvis du også ønsker at have port 25 åbnet, skal du have et
erhvervsabonnement. (normalt er INGEN andre porte lukket, og man får ALTID
tildelt public IP - og desuden er fast IP intet problem)
Hvorfor er du så ikke på vognen?

> kunde ".... min vpn til mit arbejde virker ikke ?!?!"
> DB ".... nej .... de porte er lukket !!!!"

Næppe. Men DB er selvfølgelig også indholdsleverandør for el-selskaber, og
om et elselskab en dag i fremtiden ønsker at alle kunder er NAT'et eller med
lukkede porte kan jeg selvfølgelig ikke svare på.

> RaZoR :)

/Kaare

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-06-05 19:53

Gnu'en wrote:

> Jeg er blevet tilbudt DBnet igennem vores el-leverandør.
>
> Hvad har folk af erfaringer?

Jeg har generelt gode erfariner.

> Jeg har snakket med deres "regionschef" som fortæller mig at servere ikke er
> tilladt på nettet, dvs du ikke må opsætte egne http, ftp, mail servere på
> deres 10/10 forbindelse og at der er lukket for en hel del porte.

Den eneste port jeg har opdaget der var lukket er port 25 indgående.

> Som han sagde til mig, så er det en forbindelse til Hr og Fru Danmark, som
> "bare" ville sidde og surfe, men ikke for "nørden" der vil en hel del
> mere.....

Det syntes jeg ikke er helt rigtigt. Eneste problem jeg som sagt har
oplevet er med modtagelse af mail og så deres lidt panik agtige holdning
til faste IP'er.

> Nogen der iøvrigt ved om man kan hente fra newsservere fra DBnet, f.eks.
> usenetservers.com ??

Det kan man godt. Jeg har selv benyttet usenetservers.com, men bruger i
dag giganews.com.