Svaghed i PGP?
Fra : Niels Andersen

Dato : 02-06-01 12:19

Jeg har hørt at der skulle være en alvorlig brist i PGP, og dette vil jeg
gerne høre mere om. Hvor vil i anbefale jeg skal læse?

Jeg bruger version 6.5.8, helt præcist 6.5.8ckt build 05
(http://www.ipgpp.com/). Er der problemer med den version?

Ligger fejlen i systemet eller programmet? (Findes problemet også i GPG?)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin Schultz

Dato : 02-06-01 13:18

On Sat, 2 Jun 2001 13:18:39 +0200, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Jeg har hørt at der skulle være en alvorlig brist i PGP, og dette vil jeg
>gerne høre mere om. Hvor vil i anbefale jeg skal læse?
Der har været en eller 2. Du kan enten finde det på www.pgpi.org eller
cryptome.org
>Jeg bruger version 6.5.8, helt præcist 6.5.8ckt build 05
>(http://www.ipgpp.com/). Er der problemer med den version?
Nej det mener jeg ikke. Så vidt jeg husker siger de at man skal bruge
version 2.x eller 6.5.8 eller nyere.
>Ligger fejlen i systemet eller programmet? (Findes problemet også i GPG?)
Hvis det er ADK fejlen du taler om ligger den i systemet. Men såvidt
jeg husker er GPG ikke nået så langt at den har nået at inkorporere
fejlen.

Fra : Larz

Dato : 02-06-01 18:02

> Jeg har hørt at der skulle være en alvorlig brist i PGP, og dette vil jeg
> gerne høre mere om. Hvor vil i anbefale jeg skal læse?

Den "alvorlige fejl" går ud på at en person fysisk får adgang til din
maskine,
retter noget i din private nøgle, så næste gang du krypterer med denne
nøgle, så er det _lettere_ for ham at gætte nøglen.
Det er selvfølgelig en forenklet udgave jeg der gav, men det er det
essentielle. Der er flere der ikke betrager dette som en svaghed.

Lars
--Hvis du vil maile mig, så husk at der ikke er virkelighed i min mail!---
--Uofficiel SOHO 77 FAQ - http://coder.dk/sohofaq.php --

Fra : jsmogens

Dato : 03-06-01 12:11

Jeg mener at have læst om en svaghed i NAI versionerne af PGP og
at man på IMAD.s pgp side kan downloade en *.reg der eliminerer
denne svaghed. Efter det oplyste findes svaghederne ikke i ckt
versionerne af PGP, altså patchen er kun tiltænkt personer der
anvender NAI versioner.

Læs mere om denne på:

http://www.atstake.com/research/advisories/2001/a040901-1.txt

--

Venlig hilsen
Best Regards

jsmogens®dk

Fra : jsmogens

Dato : 03-06-01 13:09

Glemte at anføre, at NAI har frigivet et hotfix til forskellige
versioner, anførte link er et hotfix til 7.03, freeware:

http://download.nai.com/products/freeware/pgp/windows/version_7.0
3/hotfix/PGPfreeware703Hotfix1.zip

og til 7.04, licensed:

http://download.nai.com/products/licensed/pgp/desktop_security/wi
ndows/version_7.04/hotfix/PGPDS704Hotfix1.zip

(Gr. "wrap text=65" må man vist trylle lidt for at få linkene til
at virke)
--

Venlig hilsen
Best Regards