Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Overføre penge til 17-åprig?
Fra : Jakob Munck

Dato : 15-06-05 04:59

Jeg skal overføre nogle penge til min søn på 17 år, som bor sammen med sin
mor. Jeg vil godt være 100% sikker på, at det ikke er moderen, som modtager
pengene, men min søn. Hvordan kan jeg være det?

Hvis jeg sender pengene som en udbetaling med P&T kan jeg risikere at
moderen kvitterer for modtagelse af pengene og siger at hun vil give dem til
sønnen. Men hun behøver ikke gøre det, da ingen kan kontrollere at det sker.

Hvordan kan jeg sende dem, så det er min søn selv som skal kvittere, så jeg
er 100% sikker på at HAN modtaget dem, og ikke moderen?

Hvordan gør jeg?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-05 09:07

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> er 100% sikker på at HAN modtaget dem, og ikke moderen?

Send en crosset (stavet rigtigt ?) check til ham.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jakob Munck

Dato : 15-06-05 09:17

> Send en crosset (stavet rigtigt ?) check til ham.

Kan jeg så være 100 % sikker på at moderen ikke bare går ned i banken med
checken og siger at hun er "X's mor" og da han endnu kun er 17 år og derfor
ikke myndig, vil hun godt hæve pengene for ham?

v.h.
Jakob

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-05 09:18

> [...]
derfor
> ikke myndig, vil hun godt hæve pengene for ham?

Det tror jeg, men du kan ringe til banken.
Desuden, kan du jo bare overføre pengene direkte til hans konto.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jakob Munck

Dato : 15-06-05 09:29

> Desuden, kan du jo bare overføre pengene direkte til hans konto.

Jeg har ikke hans kontonummer, så jeg ville foretrække en form for kontant
udbetaling, som han alene og ikke hans mor, skulle kvittere for. Også selv
om han kun er 17 år.

v.h.
Jakob

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-05 09:31

> Jeg har ikke hans kontonummer, så jeg ville foretrække en form for kontant
> udbetaling, som han alene og ikke hans mor, skulle kvittere for. Også selv
> om han kun er 17 år.

Jeg er sikker på at en crosset check kun kan hæves af ham.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Henning Lund

Dato : 15-06-05 15:43

Christian B. Andresen skrev:

> Jeg er sikker på at en crosset check kun kan hæves af ham.

Det skal du ikke være, jeg har tit været i banken med crossede check jeg
havde fået ind som betaling og der aldrig har der været problemer

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-06-05 08:40

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message

> Det skal du ikke være, jeg har tit været i banken med crossede check jeg
> havde fået ind som betaling og der aldrig har der været problemer

Udstedt til andre ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : David T. Metz

Dato : 26-06-05 20:51

Christian B. Andresen wrote:
> "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message

> Udstedt til andre ?

En crosset check kan endosseres.

David

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-06-05 17:45

In article <42afa788$0$39024$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jakob Munck wrote:
> [...]
>
> Hvordan kan jeg sende dem, så det er min søn selv som skal kvittere, så jeg
> er 100% sikker på at HAN modtaget dem, og ikke moderen?

Såfremt alt andet svigter, så kan du bruge Western Union. Så er det
personen der kender koden der kan få pengene. Evt sammen med et
kontrolspørgsmå.

Men hvad forhindrer drengens værge (mor) i at tage dem bagefter ? ?

Fra : Jakob Munck

Dato : 15-06-05 18:35

> Såfremt alt andet svigter, så kan du bruge Western Union. Så er det
> personen der kender koden der kan få pengene. Evt sammen med et
> kontrolspørgsmå.

Det kræver at min søn har et hemmeligt kodeord, som jeg aftaler med ham. Det
er umuligt.

> Men hvad forhindrer drengens værge (mor) i at tage dem bagefter ? ?

Intet, men det er ikke det, som er problemet. Problemet er om moderen
SKJULER for min søn at hans far har sendt penge til ham. Det skal jeg have
100 % sikkerhed for, at hun ikke kan. Hverken på den ene eller anden måde.
Altså kræver det, at han selv - og ikke hun - skal kvittere for at have
modtaget pengene.

Jeg ser ingen klar løsning i de foreslåede muligheder.

v.h.
Jakob

Fra : Anita

Dato : 15-06-05 19:01

Jakob Munck wrote:

> [...]
> kvittere for at have modtaget pengene.
>
> Jeg ser ingen klar løsning i de foreslåede muligheder.

Send en check og bed ham eksempelvis sms'e dig at den er modtaget?

Ellers bed ham oplyse dig sit kontonummer - eller bed ham evt. få oprettet
en konto til formålet. En med kodeord, som kun han har adgang til.

Venligst Anita

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-06-05 06:17

In article <42b066bf$0$39035$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jakob Munck wrote:

> [...]
> modtaget pengene.
>
> Jeg ser ingen klar løsning i de foreslåede muligheder.

Så er løsningen en bunden opsparing (børneopsparing) der løber til
den dag han fylder 18.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 25-06-05 00:21

Jakob Munck wrote:

> Intet, men det er ikke det, som er problemet. Problemet er om moderen
> SKJULER for min søn at hans far har sendt penge til ham.

Det lyder som om enhver form for direkte kommunikation med drengen er
udelukket?

Så ville jeg gå på posthuset og få beløbet sendt som postanvisning eller
værdibrev med kontanter og få noteret på forsendelse _og_ din
kvittering, at forsendelsen kun må udleveres personligt (ikke mod fuldmagt).

Når forsendelsen så er udleveret, kan du bede Post Danmark om kopi at
kvittering på udleveringen.

Det sikrer ikke 100% mod at moderen får overtalt posten til at udbetale
pengene til hende - og derefter får slået en krussedulle, der kan
forveksles med drengens underskrift, men det er nok det nærmeste, du kommer.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jakob Munck

Dato : 26-06-05 11:10

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pengene til hende - og derefter får slået en krussedulle, der kan
> forveksles med drengens underskrift, men det er nok det nærmeste, du

Din analyse er helt korrekt, så jeg vil lytte til dit råd. Tak for det.

v.h.
Jakob

Fra : David T. Metz

Dato : 26-06-05 20:52

Povl H. Pedersen wrote:

> Men hvad forhindrer drengens værge (mor) i at tage dem bagefter ? ?

Formelt set loven, noget andet er praksis.

David

Fra : David T. Metz

Dato : 26-06-05 20:56

Jakob Munck wrote:

> Hvordan gør jeg?

Opret en konto i hans navn og send ham bankbogen.

Send en crosset check med teksten "personligt, ikke til ordre".
Sidstnævnte forhindrer (i princippet) endossering og fuldmagt.

Hvis du fx har forbud mod al henvendelse så er jeg dog ikke sikker på du
må, men det er en helt anden snak.

David