server script mail og tilbage til siden...~
Fra : Thomas Christensen

Dato : 14-06-05 23:36

Hejsa

Jeg har en vejhjemmeside www.johannesewaldsvej.dk, som jeg skal
have fornyet fra alm html til en aktiv side, hvor beboerne selv
skal kunne bestille vejteltet på nogle givende dage.... ok - jeg
skal bruge de server scripts, som er på min udbyders server, men
her kommer så det lidt mere trickie -
Når en beboer bestiller teltet på nogle givende dage sendes dette
til script, som så sender en mail til vejteltholderen, MEN jeg
ville også gerne have, at disse datoer også kommer på
vejhjemmesiden pr automatik - enten i en multiline tekstbox eller
feks en table, så de næste kan se om det er udlejet på en given
dag, MEN datoerne skal også sorteres, så de står i dato
rækkefølge - hvordan gør jeg dette????
Næste spørgsmål er så - kan man så lave en kode, som tjekker for
datoerne, hvor teltet er optaget og sletter dem igen, når en
given dag er overstået????

På forhånd mange tak
Med venlig hilsen
Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Kragh

Dato : 15-06-05 07:20

> [...]
> Når en beboer bestiller teltet på nogle givende dage sendes dette
> til script, som så sender en mail til vejteltholderen, MEN jeg

Hvilke mail komponent har du på serveren?

Jmail, aspPOP3 eller...

> [...]
> feks en table, så de næste kan se om det er udlejet på en given
> dag, MEN datoerne skal også sorteres, så de står i dato

Hej.

Jeg har lavet et script, en kalender hvor man kan indsætte data.
Se det på www.ckweb.dk/vu
Kan du på din server bruge Access databaser? Hvis du kan kan jeg
sende en kopi til dig.

> Næste spørgsmål er så - kan man så lave en kode, som tjekker for
> datoerne, hvor teltet er optaget og sletter dem igen, når en
> given dag er overstået????

Det kan man sagtens... Det er bare og spørge om dagen er optaget,
hvis ja så skal den ikke oprette et nyt felt i databasen og ikke
vise linket til siden hvor man bestiller dette.

Hilsen Chrisitan

Fra : Thomas Christensen

Dato : 18-06-05 00:10

Hej Christian

Det er jo en meget flot løsning du har lavet med den kalender. Man
kan så indskrive i den, som bruger, når man er logget ind??? Ja, min
server kan tage database (www.b-one.net) - Når en bruger indsætter
data, sender den så oplysning via mail til en given person???
Jeg vil kunne bruge den, men hvordan har du lavet den i access??? Du
ville sende et kopi og det ville være meget dejligt - er det med
script???
Jeg ved ikke hvor jeg skal se hvad min udbyder bruger, som mail
komponent.....

Mange - mange tak på forhånd for din løsning af mit problem
mvh
Thomas

Fra : Thomas Christensen

Dato : 18-06-05 01:10

Hej Christian

En anden ting jeg vil spørge dig om er - hvordan har du lavet den
lille pil ved MouseOver på din menu, altså udover farveændringen,
som jeg også har???? - det virker noget prof......
mvh
Thomas

Thomas Christensen wrote in

Fra : Thomas Christensen