"Træet" i Nokia 6600
Fra : Jørgen

Dato : 14-06-05 22:55

Et billede, der ankommer til mobilen lægger sig i Beskeder/Indbakke.
Der kan jeg åbne det og vælge "Gem". Så får jeg valget imellem
Telefonhukommelsen eller Hukommelseskortet. Vælger jeg f.eks. kortet, får
jeg ikke flere valgmuligheder. Billedet bliver anbragt i kortets
underbibliotek "Billeder", og derfra kan jeg ikke flytte det yderligere. Jeg
har oprettet et underbibliotek der hedder "Privat". Der vil jeg gerne have
det op. Hvordan gør jeg det?

Det må kunne gøres, da men selv kan oprette sine underbiblioteker, netop
til dette formål. Hele processen ligner præcis det, man praktiserer på
computeren i Stifinderen.

Er der en, der kender metoden?
Mvh
Jørgen

--
Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)

Fra : Peter

Dato : 15-06-05 16:16

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det må kunne gøres, da men selv kan oprette sine underbiblioteker, netop
> til dette formål. Hele processen ligner præcis det, man praktiserer på

Ikke den mest elegante løsning, men det virker : Download FEXplorer fra
nettet. Programmet er freeware og virker som stifinderen i Windows.

Peter

Fra : Jørgen

Dato : 17-06-05 11:31

> Ikke den mest elegante løsning, men det virker : Download FEXplorer fra
> nettet. Programmet er freeware og virker som stifinderen i Windows.
>
> Peter

Hvorfor er den ikke elegant, hvis den virker?
Jeg har fundet den engelske FExplorer 1.13 SIS. Det er en Nokia
installationsfil.
Jeg har downloadet den og installeret den på telefonen, men hvordan Pokker
bruger man den?
Jeg har stadig det nyankomne billede i Indbakken. Hvordan bevæger jeg den nu
igennem træet til den ønskede destination?

Jeg har illustreret det i et indlæg i "dk.binær", mrk "Træet i 6600"
Mvh Jørgen

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 18-06-05 03:43

fr 17 jun 2005 12:30:55p satte Jørgen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Jeg har stadig det nyankomne billede i Indbakken. Hvordan bevæger jeg
> den nu igennem træet til den ønskede destination?

Du skal gemme billederne præcist som du plejer og så bagefter bruge
FExplorer til at flytte dem rundt med. Du har ikke adgang til billedet i
andet end indbakken før du har gemt det et sted.

Steven

Fra : Peter

Dato : 20-06-05 21:02

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> FExplorer til at flytte dem rundt med. Du har ikke adgang til billedet i
> andet end indbakken før du har gemt det et sted.

Hej Jørgen,
du kan finde billedet i mappen mails med FExplorer, men det er sværere.

Skriv tilbage, hvis du fortsat har problemer.

Peter

Fra : Jørgen

Dato : 21-06-05 13:20

> Hej Jørgen,
> du kan finde billedet i mappen mails med FExplorer, men det er sværere.
>
> Skriv tilbage, hvis du fortsat har problemer.
>
> Peter

Det er et mystisk træ jeg finder ved at åbne FExplorer
I roden finder jeg et
Crev
Drev
Erev og et
Zrev

Efter megen eksperimenteren er det lykkedes mig at flytte mine filer rundt,
hvor jeg vil have dem.
Det viser sig, at Telefonhukommelsens billedbibliotek gemmer sig i
C:\Nokia\Images.
Korthukommelsens billedbibliotek finder jeg i E:\Images.

I E:\Images dukker der et _PAlbTN -bibliotek op. Hvad er det mon til? Det
indeholder præcis de samme billeder, bare med meget meget færre pixels. Så
få, at de er ubrugelige, og hvorfor opstår dette bibliotek?

Sådan er det vel også med lydoptagelser og videooptagelser?

Men hvorfor findes der ikke en vejledning et eller andet sted, jeg kan
udprinte, så jeg kan lede lidt mere målrettet? Det savner jeg.

Hvad er D: og Z: bibliotekerne til?

Hilsen
Jørgen

Fra : Peter

Dato : 21-06-05 17:32

> [...]
>
> Men hvorfor findes der ikke en vejledning et eller andet sted, jeg kan
> udprinte, så jeg kan lede lidt mere målrettet? Det savner jeg.

FExplorer har en søg funktion, som du kan bruge til at lokalisere en
eventuel, som du kender navnet på, med.

Styresystemet eller et program til billedevisning opretter automatisk et
bibliotek, hvor der gemmes en miniature af de viste billeder. De fylder ikke
meget, men du kan med fordel rydde op i dem en gang i mellem. Med hensyn til
video og lydoptagelser gemmes der ikke miniature.

JEg tror ikke at du nogen steder kan finde en vejledning til
bibliotetsstrukturen på din Nokia telefon, da de forskellige programmer du
eventuelt installerer også vil oprette individuelle biblioteker. Men har du
først brugt lidt tid på at kigge rundt i bibliotekerne på din telefon, vil
du hurtigt finde ud af strukturen. Det er også de færreste brugere, som
kikker dybt ned - og om - filstrukturen, som du fx får med den medfølgende
filhåndtering (som medfølger på visse Symbian-telefoner).

D: og Z: er ikke biblioteker, men drev, jeg kan ikke lige huske forskellen
på dem, men der ligger typisk filer, som anvendes til at overskrive filerne
på C-drevet, hvis du fx vælger at restore til fabriksindstillingerne,- altså
lidt som en restore-CD fra en PC.

Peter

Fra : Jørgen

Dato : 21-06-05 21:37

> [...]
filerne
> på C-drevet, hvis du fx vælger at restore til fabriksindstillingerne,-

************************************

Er denne drevstruktur med C:, D:, E: og Zrev kommet med det nye program,
jeg nu har indlæst (FExplorer), eller har de været der hele tiden? Og det
nye program har bare sat mig i stand til at se dem nu?

Er der mere end de to hukommelser i maskinen (telefon- og kort-)? Hvor
ligger de omtalte drev? Formodentlig på Telefonhukommelsen?

Jeg bliver mere og mere imponeret over denne lille "lommetelefon".

Hilsen
Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 21-06-05 22:18