Stabil router søges...
Fra : Homer

Dato : 14-06-05 22:29

Hej.

Hvilken router skal jeg vælge når den skal være 100% stabil.
Det behøver ikke være trådløst, men gerne med firewall og mulighed for at
åbne de porte man nu skal bruge.
Som sagt skal det være en som ikke låser elelr rebooter når den har lyst til
det.
Min gamle Zyxel Zywal 1 har det med at låse sig engang imellem og mest når
man selvfølgelig sidder og spiller.
Så har jeg kørt lidt med D-Link Airplus G+ DI-624+, men den har det med at
reboote ad sigselv i ny og næ og det holder helelr ikke.

Så i må gerne komme med bud hvilke router som er stabile 100%.

MVH

Homer

Fra : Lars Jørgensen // 27~

Dato : 15-06-05 04:49

"Homer" <yea@right.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> reboote ad sigselv i ny og næ og det holder helelr ikke.
>
> Så i må gerne komme med bud hvilke router som er stabile 100%.

Hey.

har selv været i gammen de selv samme routere som dig, og har købt en ZyXel
ZyWall 5. ikke den billigste, men den holder 100% har ikke haft så meget som
et nedbrud i de 1½ år jeg nu har haft den. Så kan varmt anbefale den.

/Lars

Fra : Svend

Dato : 15-06-05 06:54

Homer skrev:
> Hej.
>

> Så i må gerne komme med bud hvilke router som er stabile 100%.

Jeg har selv god erfaring med DI-824vup+, hvis vi ser bort fra den
trådløse del. Den router med ca. 12 mbit, og har en stabil ipsec vpn med
3des kryptering på minimum 2mbit.

Jeg har på en ældre version af firmwaren oplevet at den låste når jeg
kørte wlan.

--
Svend

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 07:46

Homer wrote:
> [...]
> reboote ad sigselv i ny og næ og det holder helelr ikke.
>
> Så i må gerne komme med bud hvilke router som er stabile 100%.

Jeg har kørt med en Zywall 2 i et års tid nu, den har været genstartet 1
gang pga. ny formware, eller har den lagt under konstant load uden at
kny. har i udsigt at skifte den ud med en anden router, men det grunder
ikke i stabilitet eller funktionaliteten i nogen af produktets dele.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Homer

Dato : 15-06-05 08:38

Skal du så ikke sælge din billigt ?

Homer

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 08:49

Homer wrote:
> Skal du så ikke sælge din billigt ?
>
> Homer

hmmm... det kommer an på hvad billigt er ;) den koster en 1700-1800
fra ny (du får en spritny, hvis vi bliver enige) smid mig et bud i mail
så tager vi den derfra, det her er jo ikke en .marked gruppe :)

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 15-06-05 08:40

Jeg brugte tidligere en Zywall 1 i 2 år uden at boote den mere end
højest 2 gange (pga. et problem med P2P trafik i en tidlig firmware)

Har du opdateret til nyeste firmware ?? Prøv evt. at lave et hard reset
af routeren - mener der skal uploades en extra fil til zywallen for at
opnå dette.

Du finder i mine øjne ikke et meget bedre produkt til dit behov.

mvh.

Uffe

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Homer

Dato : 15-06-05 10:43

Hej Uffe.

Ja, har prøvet med nyeste firmware, med en ældre, ved at slå firewall fra.
Når jeg laver en hardreset så virker det som om den kører fint nogle dage,
men så midt i et online spil (det eneste der kører online) så kan den finde
på at låse, sådan at jeg ikke kan kontakte selve routeren med webinterface
og må slukke/tænde for den.
Må se og lede på nettet om der er noget specielt man kan gøre, fordi så vidt
jeg husker så har den kørt uden problemer i langtid efter jeg købte den.
Så måske en endnu ældre firmware kan gøre det.
Vil lige prøve at lege lidt mere med den inden den ryger ud i søen

Homer

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 15-06-05 11:24

Homer wrote:
> Vil lige prøve at lege lidt mere med den inden den ryger ud i søen
>
> Homer

Vær opmærksom på at proceduren omkring firmware opdateringen er speciel
hvis du ønker at ryde de eksisterende indstillinger - læs vejledningen
grundigt.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 16-06-05 10:39

Homer wrote:
> [...]
> reboote ad sigselv i ny og næ og det holder helelr ikke.
>
> Så i må gerne komme med bud hvilke router som er stabile 100%.

Du skriver hverken hvilken type interface o.s.v. den skal have eller
hvad hastigheder den skal kunne håndtere.

Jeg vil klart anbefale en mindre cisco, men igen kommer an på de
specifikationer du kræver.