TDC- eller Cybercity Bredbånd
Fra : Louis

Dato : 14-06-05 22:18

Gennem min arbejdsgiver kan jeg få medarbejderbredbånd fra TDC eller
Cybercity.
Prisen er den samme fra begge udbydere. Hos Cybercity kan som tillæg
fås bredbåndstelefoni til 99 kr. pr. måned. Det kan TDC ikke tilbyde
p.t. Jeg har TDC fastnettelefon.
Jeg er i tvivl om hvilken udbyder jeg skal vælge. Håber på jeres
hjælp.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-06-05 10:38

"Louis" <louis-van-houtte@hotmail.com> skrev

> [...]
> p.t. Jeg har TDC fastnettelefon.
> Jeg er i tvivl om hvilken udbyder jeg skal vælge. Håber på jeres

Du skal naturligvis vælge CC!

Kvaliteten og stabiliteten er perfekt. Jeg har selv CC 2560/768 med
telefoni, og jeg er meget tilfreds. Det er yderst sjældent, der er problemer
og oppetiden er ganske enkelt helt optimal.

Ser man udelukkende på det tekniske, så er CC absolut bedst!

Jeg vil ikke være i tvivl, TDC har generelt for mange problemer...

Claus

Fra : A

Dato : 15-06-05 11:28

Jeg ville nok vælge TDC, frem for CC.

/ A

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-06-05 14:52

Claus Tersgov skrev:

>Jeg vil ikke være i tvivl, TDC har generelt for mange problemer...

Med hvad?

Fut: news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl
--
Knud

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 15-06-05 15:34

> Du skal naturligvis vælge CC!

Jeg ville foretrække TDC

Det er yderst sjældent, der er problemer
> og oppetiden er ganske enkelt helt optimal.
Samme med TDC

> Ser man udelukkende på det tekniske, så er CC absolut bedst!
NÅ ?

Min erfaring siger mig netop det modsatte...

Jeg har en CC og TDC forbindelse. Ved ping af forskellige ip adresser
fandt jeg TDC hurtigst. Min indtryk er at TDCs aftale med andre net er
langt bedre. Jeg downloader oftere ved FULD hastighed på TDC end hos
Cybercity. Men det er ligeså meget hvilke net man anvender, og tester i mod.

> Jeg vil ikke være i tvivl, TDC har generelt for mange problemer...
Hvilke ?

Min erfaring for at vælge TDC:
Bedre newsserver. Cybercitys er elendig. MAX 3 forbindelser på samme
tid, ellers bliver din forbindelse til news serveren spæret i 3 timer!
Hvilket jeg oplevede konstant (løsningen blev et firewall script)
[Nu løst ved en route til en TDC tilkoblet server] Har CC, men bruger
TDCs newserver.

Hos Cybercity er du tvunget ud i en router uden mulighed for at kunne
bridge, med mindre du ligger penge på bordet(100kr pr. måned).

Cybercity er dyrrere til ordenlige forbindelser. En 512/2048kbit
forbindelse hos CC koster: 559kr, TDC: 474 kr

Jeg ville vælge TDC, specielt fordi du allerede har fastnet telefon hos dem.

Dog koster fast IP hos TDC et mindre gebyr pr. måned(10-20kr) som hos CC
er gratis.

Hilsen Mikkel

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 17-06-05 12:32

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev:

> Ser man udelukkende på det tekniske, så er CC absolut bedst!

Næppe. Jeg har læst om flere med problemer med CC end med TDC og det
påtrods af at TDC har langt flere kunder end CC.
I flæng kan nævnes en form for flow stop når websider indlæses og
værst, at når der opstår problemer så er CyberCity for ofte ikke istand
til at løse disse.

> Jeg vil ikke være i tvivl, TDC har generelt for mange problemer...

Aha?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 15-06-05 15:03

"Louis" <louis-van-houtte@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> p.t. Jeg har TDC fastnettelefon.
> Jeg er i tvivl om hvilken udbyder jeg skal vælge. Håber på jeres

Ingen tvivl om du skal vælge CC.

Har 3072/128(som dog er 384) og telefoni. Der spiller bare.

Mogens

Fra : Ole Andersen

Dato : 15-06-05 16:21

On Wed, 15 Jun 2005 16:02:57 +0200, "Mogens Nielsen"
<willemoesgadeFJERNDETTE@gmail.com> wrote:

>Har 3072/128(som dog er 384) og telefoni. Der spiller bare.

Hvordan er det nu når der er strømafbrydelser ? Så kan man vist
ikke ringe 112 vel ? Altså hvis man vælger IP telefoni. Jeg mener
man skal jo have mulighed for at ringe efter hjælp, hvis man
skulle tilte efter for heftige diskutioner

Men helt alvorligt. Der siges at en mobil ikke er god nok til at
ringe efter hjælp. Ip telefoni, vil jo være afbrudt ved
strømafbrydelse og det er en ISDN forbindelse også (såvidt jeg
husker).

Hvad er så smart ?

--

Med venlig hilsen Ole Andersen - Aalborg

Fra : Benny Amorsen

Dato : 15-06-05 16:41

OA> Ip telefoni, vil jo være afbrudt ved strømafbrydelse og det er en
OA> ISDN forbindelse også (såvidt jeg husker).

IP-telefoni kan holdes i luften meget længe med selv en lille UPS.
ISDN får strøm fra centralen i nødstilfælde, hvis man har en rigtig
ISDN-telefon. Men ellers så er en mobiltelefon at foretrække. Det
skulle være mærkeligt om alle danske operatører er nede samtidigt. (Og
i den situation er 112 sikkert også overbelastet)

/Benny

Fra : michael

Dato : 16-06-05 22:02

øhhh og hvad så hvis ledningen fra centralen til din fastnet er brand over,
klippet over, irret op, faldet ud eller noget elektronik på centralen er
gået i stykker? hvor sikker er det så lige med en fastnettelefon? Jeg
medgiver at oppetiden nok er højere på en fastnettelefon, men
sandsynligheden for at du har brug for at ringe 112 samtidig med at din ip
telefon er nede er under alle omstændigheder mikroskopisk. Tænk på at det er
sandsynligheden for at du overhoved skal ringe 112 multipliceret med
sandsynligheden for at ip telefonen ikke virker. Jeg vil mene at resultatet
ligger i størrelsesorden 10^-8 eller sådan.

Fra : Hans

Dato : 16-06-05 22:19

michael wrote:
> [...]
> du overhoved skal ringe 112 multipliceret med sandsynligheden for at
> ip telefonen ikke virker. Jeg vil mene at resultatet ligger i

Du glemte at indregne, at i disse tider med trådløse telefoners udbredelse,
hvor der er en basestation på lysnettet, er det fuldstændig ligegyldigt om
man man har PSTN, ISDN eller IP-Telefoni. Er strømmen til basestationen væk,
har man ingen telefon uanset transportmetode.

Hans

Fra : claus

Dato : 17-06-05 07:34

On 2005-06-16, Hans <email@kvik.org.invalid> wrote:
> <snip>
> Er strømmen til basestationen væk,
> har man ingen telefon uanset transportmetode.
>
> Hans

Desuden hvor tit er man uden sin mobil?
Jeg går aldrig hjemmefra uden min mobil. Men det er
måske bare mig?

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 15:04

Hej Michael,

> [...]
> sandsynligheden for at ip telefonen ikke virker. Jeg vil mene at resultatet
> ligger i størrelsesorden 10^-8 eller sådan.

Det gælder vel kun hvis "ringe 112" og "ip telefon ikke virker" er
uafhængige hændelser.

Man kunne meget vel forestille sig, at sandsynligheden for at
ip-telefonen ikke virker er større i de tilfælde, hvor man har brug for
at ringe 112 end ellers. Eksempelvis, hvis man nu vil ringe ind og
rapportere at bygningen brænder.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Brian Lund

Dato : 15-06-05 18:30

> [...]
> p.t. Jeg har TDC fastnettelefon.
> Jeg er i tvivl om hvilken udbyder jeg skal vælge. Håber på jeres

Personligt ville jeg vælge cybercity fordi:
Mulighed for boost på sekundet.
Muligt at få forbindelse uden fastnets telefon abonnement.

Brian

Fra : A

Dato : 15-06-05 19:42

Mulighed for boost på sekundet.
- Det er kun opload du kan booste.

Muligt at få forbindelse uden fastnets telefon abonnement.
- Du skal have en fastnet telefon forbindelse tilknyttet til
den forbindelse CC skal lave dit bredbånd på !.

/ A

Fra : Brian Lund

Dato : 15-06-05 19:51

"A" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Mulighed for boost på sekundet.
> - Det er kun opload du kan booste.

Dvs. minimum download hastighed man kan købe i øjeblikket er lig med
maximum?
Sidst jeg var ved min kammerat som har (havde, hvis han er blevet
opgraderet) en 1024/noget gik det ihvertfald fint at booste den til
2048/512...

> Muligt at få forbindelse uden fastnets telefon abonnement.
> - Du skal have en fastnet telefon forbindelse tilknyttet til
> den forbindelse CC skal lave dit bredbånd på !.

Ja, men du behøver ikke have et aktivt abonnement...!

Brian

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 15-06-05 20:06

"A" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in message
> Mulighed for boost på sekundet.
> - Det er kun opload du kan booste.

Ævl.

Hvem har dog bildt dig det ind?

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/boost/priser/

Mogens

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 16-06-05 11:45

It seems A wrote:
> Mulighed for boost på sekundet.
> - Det er kun opload du kan booste.

Sludder

> [...]
> - Du skal have en fastnet telefon forbindelse tilknyttet til
> den forbindelse CC skal lave dit bredbånd på !.

Kasper Mejlgaard
Loud pipes saves lifes
1970 FLH1200 Electra Glide

Fra : RaZoR

Dato : 16-06-05 13:16

On 16 Jun 2005 10:44:44 GMT, Kasper Mejlgaard <nntpspam1@in-addr.dk>
wrote:

>Sludder

>Sludder

et lille teknisk "indspark" :)

..... hvis man senerer vil skifte router er det nemmerer og billigerer
hos TDC end CC .... da CC's router skal ha indbygget modem og skal
kunne kører PPPoA ..... hos TDC kan man sætte en router til 200,- på
..... en anden router til CC (fx FritzBox) koster 1600,- ........

RaZoR :)

Fra : Michael Bruun

Dato : 16-06-05 14:22

"RaZoR" <nomailaddress@mail.dk> skrev i en meddelelse
> hos TDC kan man sætte en router til 200,- på
> .... en anden router til CC (fx FritzBox) koster 1600,- ........

Du mener, at den KAN koste 1.600 kr., ligesom en router til TDC også KAN
koste 1.600 kr.? Jeg har i hvert fald kun betalt små 700 kr. for en
udemærket Linksys-router med 4-port switch og wireless til brug på CC.

/ Michael

Fra : Hauge

Dato : 16-06-05 15:13

Hej
Michael Bruun wrote:
> [...]
> KAN koste 1.600 kr.? Jeg har i hvert fald kun betalt små 700 kr. for
> en udemærket Linksys-router med 4-port switch og wireless til brug på

Som du har sat _efter_ CCs egen router/modem?

/Hauge

Fra : Michael Bruun

Dato : 16-06-05 15:25

> Som du har sat _efter_ CCs egen router/modem?

Nej.

/ Michael

Fra : Hans

Dato : 16-06-05 17:01

Michael Bruun wrote:
> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nej.

Det samme her. Jeg bruger en Linksys AG041 med indbygget adsl-modem til ca.
600 kr., som kører ganske udmærket på en CC forbindelse.

Hans

Fra : Georg

Dato : 16-06-05 18:57

Jeg ville vælge TDC. Har kun gode erfaringer. Meget stabil og de få gange
jeg har haft brug for kundeservice er jeg kommet igennem med det samme.
Servicen er i top.

Georg

Fra : RaZoR

Dato : 17-06-05 07:37

On Thu, 16 Jun 2005 16:24:35 +0200, "Michael Bruun"
<mibr@fjerndette.ebox.dk> wrote:

>"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
>
>Nej.
>
>/ Michael

ok .... hvilken router (m modem) bruger du ? :)

RaZoR :)

Fra : Michael Bruun

Dato : 17-06-05 11:02

> ok .... hvilken router (m modem) bruger du ? :)

Linksys WAG54G
http://www.linksys.com/international/product.asp?coid=48&ipid=371

/ Michael

Fra : Flemming Danielsen

Dato : 17-06-05 22:38

On Tue, 14 Jun 2005 23:17:38 +0200, Louis wrote
(in article <d1aa0c09.0506141317.642803fb@posting.google.com>):

Jeg vil klar anbefale Cybercity.

Fra : Louis

Dato : 22-06-05 08:56

Tak for alle tilbagemeldinger.

Cybercity kan godt levere bredbåndinternet fra min central, men kan
desværre ikke levere bredbåndstelefoni. Cybercity anbefaler derfor jeg
vælger TDC. Derfor vælger jeg TDC.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-06-05 11:41

> [...]

> Cybercity kan godt levere bredbåndinternet fra min central, men kan
> desværre ikke levere bredbåndstelefoni. Cybercity anbefaler derfor jeg

Har du kigget på musimi?

Claus

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-06-05 12:37

Hej Louis, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Cybercity kan godt levere bredbåndinternet fra min central, men
> kan desværre ikke levere bredbåndstelefoni. Cybercity anbefaler
> derfor jeg vælger TDC. Derfor vælger jeg TDC.

Lidt ekskursivt men alligevel: Jeg ved ikke, om du kender TDC Samtale
Døgn (det sidste er vigtigt), <http://privat.tdc.dk/telefoni/samtale/>.

Hvis man praktisk talt kun ringer til numre med såkaldt Danmarkspris
(dvs. alm. fastnettelefoner i "selve Danmark") og alligevel har
fastnettelefoni hos dem, er det et ret fordelagtigt produkt.

--
Hygge fra Århus - Rudi