Eheim 2213 Igen.
Fra : Tina Bjerregaard

Dato : 14-06-05 20:56

Jeg fik fat i en billig eheim.... og nu har jeg lige et par spørgsmål fordi
jeg aldrig har haft en spandpumpe før, og fordi den var brugt var der ingen
brugsforvirring med

1. Hvor lang fra udblæsning skal indsugning placeres?

2. Når den nu engang skal renses, hvorn kobles den fra så man ikke ender med
en oversvømmelse?
Hvilket jeg var ved da jeg jeg ikke havde fået lagt filtermaterialer
ordenligt i og måtte koble den fra igen.

3. Da jeg har et effectline akvarie, og der er "udskæring" i låget til
slanger m.m, vil jeg høre om der findes tynder udsugnings/udblæsnings rør,
da trods "udskæringen i låget, vil det ikke lukke ordenligt ned(gaber ca
5mm), ved ikke om jeg har monteret disse rigtig, men har gjort det således
at den "bue" der er på begge rør hænger på akvarie kanten, så findes disse
tynder eller skal jeg tilpasse den dertil i forvejen indrettete udskæring i
låget ved at skære noget mere af?

Håber ikke det var for forvirret spørgsmål.

Mvh

Tina

Fra : Carsten Jensen

Dato : 15-06-05 06:35

1. Så langt som muligt.

2. Tag indsugning op af akvarie INDEN du slukker for pumpen. Sluk for
pumpen. Tag udstrømning op af akvariet. Nu kan du tage låget af pumpen uden
der sker noget.

3.Du kan købe nogle plastikdimser der passer på effectline, hvor du skærer
slanger over og sidder på hver side af dimsen. Det tager dog noget af
trykket på pumpen. Du kan også klippe lidt større udskæring i armaturet.

Carsten