telefoni over mit ADSL
Fra : EXIT

Dato : 14-06-05 20:09

Jeg skal have telefoni over mit ADSL gennem Cybercity og har nu fået oplyst
at den kun har en udgang til telefon
Så er mit spørgsmål er kan jeg ikke bare føre denne ene linie ind i telefon
stikket og så tilbage til min telefon stikledning
vi har uden for ( kablet er ført frem af en TDC montør for at vi kunne bruge
flere telefoner. Mener at den er 6 el.8 leder )
Det jeg mener kan systemet klare det.

Fra : Sørensen

Dato : 14-06-05 22:57

"EXIT" <Herogder@hjem.dk> skrev
> [...]
> bruge
> flere telefoner. Mener at den er 6 el.8 leder )

Hmmmmm muligt hvis du ved hvad Du gør.....men ikke lovligt.

vh.
Sørensen

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 14-06-05 23:52

"Sørensen" <no@i.dont> wrote in message

> "EXIT" <Herogder@hjem.dk> skrev
> kan jeg ikke bare føre denne ene linie ind i telefon
>>

> Hmmmmm muligt hvis du ved hvad Du gør.....men ikke lovligt.

Det lyder da til at være hans egne kabler, så hvad skulle det være i
problemer i det?
Der self. bare ikke være nogen forbindelse til TDC kobber net...

Fra : Sørensen

Dato : 15-06-05 05:46

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev >
> Det lyder da til at være hans egne kabler, så hvad skulle det være i
> problemer i det?
> Der self. bare ikke være nogen forbindelse til TDC kobber net...

Og det lyder som om han vil gå ind i boksen ude på væggen.jeg skal ikke
spille politimand,,, men det er ikke tilladt.

vh. Sørensen

Fra : Kasper

Dato : 03-07-05 21:00

Sørensen skrev:
> "Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev >

> Og det lyder som om han vil gå ind i boksen ude på væggen.jeg skal ikke
> spille politimand,,, men det er ikke tilladt.
>
> vh. Sørensen

Så længe han arbejder på "hans" side af nettet er der jo ingen problemer...

Go for it!

/Kasper

Fra : anders majland

Dato : 11-08-05 14:01

> Så længe han arbejder på "hans" side af nettet er der jo ingen
> problemer...

Problemet er at finde ud af hvor monopolskillepunktet er. Det kan være at
det er en boks ude på væggen men det kan også være det første stik monteret
indendøre.

Og i ældre installationer er det ikke sikkert at TDC selv ved det

Jeg spurgte til min installation (incl kort over hvor kablerne lå i jorden).
De havde også nogle fine kort, men boksen skulle ifølge dem sidde midt på
nordsiden af huset og jeg kunne kun finde en på det sydvestlige hjørne.
Servicemedarbejderen kunne heller ikke fortælle om det var skillepunktet
eller ej - men det endte med at jeg antog at det var det.

Der var påbegyndt en større renovering i 1998 og selvom det kabel der sad på
ydermuren så gammelt ud var stikket indvendigt det ikke. Så jeg har trukket
nyt kabel (CAT5E som alle andre steder) fra dåsen på ydermuren (gammel model
der ikke kan plomberes og hvor kablerne skrues fast) til mit krydsfelt hvor
NT1 boksen så sidder.

Jeg måtte temmeligt sikkert ikke selv åbne boksen og skrue kablet fast, men
det virkede lidt voldsomt at skulle have en TDC montør ud bare for det (for
han ville nok ikke synes om at kravle igennem min skunk med et kabel til
krydsfeltet - de plejer jo gerne at trække ad letteste vej. Dvs udvendigt)