Grill
Fra : Margit

Dato : 14-06-05 18:57

Har lige grillet i vores næsten nye Weber. Det var absolut ingen succes
Efter 1½ time var et stykke flytes klar. Benene overhovedet ikke brankede.
Hvad gør vi forkert. Anden til jul var nærmest røget.
Er det noget opreklameret fis eller er det os, der er noget i vejen med.
Har før grillet med gas-grill med stor tilfredshed. Fortæl os lige, hvad
vi gør forkert.

Mvh. Margit

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-06-05 19:23

On Tue, 14 Jun 2005 19:57:18 +0200
"Margit" <sv@tesenet.dk> wrote:

> [...]
> Er det noget opreklameret fis eller er det os, der er noget i vejen
> med. Har før grillet med gas-grill med stor tilfredshed. Fortæl os

Generelle problemer:

- For lidt ventilation (i har lukket hullerne for meget til)
- I bruger trækul og ikke briketter
- I bruger nogle briketter med ringe brændværdi (heatbeats er gode)
- I har for lidt gang i grillen når i starter (alle kul skal være godt
antændte)

Gas grill er til gengæld noget være bras det er jo ikke en grill
men blot et ringe gaskomfur som er sat ud i haven

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Margit

Dato : 14-06-05 19:45

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
On Tue, 14 Jun 2005 19:57:18 +0200

Generelle problemer:

- For lidt ventilation (i har lukket hullerne for meget til) [klip]

Havde åben både ventilation forneden og i låget

- I bruger trækul og ikke briketter [klip]

Brugte briketter

- I bruger nogle briketter med ringe brændværdi (heatbeats er gode)
[klip]

Det er muligvis det der er årsagen

- I har for lidt gang i grillen når i starter (alle kul skal være godt
antændte) [klip]

Brugte en grillstarter. Skal der forøvrigt en avis i bunden? Vi
brugte sprittabletter.

Gas grill er til gengæld noget være bras det er jo ikke en grill
men blot et ringe gaskomfur som er sat ud i haven [klip]

Ja måske, men sikker på varmen.

Hilsen Margit

Fra : Henrik Reinholdt

Dato : 15-06-05 07:56

Hej Margit

Næste gang i starter op i kuglegrillen, så lad ventilations hullerne stå
helt åbne... -og så er jeg sikker på at i nok skal få varme
Første gang jeg gillede på en kuglegrill lavede jeg nemlig den fejl at de
ikke var helt åbne, hvilke gav samme resultat som du lige har oplevet.

Mht. briketter, så bruger jeg ikke kun sådan nogen da de ikke afgiver noget
videre smag til kødet, jeg bruger altid kul blandet med briketter for at
opnå både den gode varme og den gode smag, spørg hvilken som helst slagter
og ved han hvad han snakker om, vil han også anbelfale kul hvis i snakker
grillsmag.

Mvh.
Henrik (slagter)

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 10:00

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

>Gas grill er til gengæld noget være bras det er jo ikke en grill
>men blot et ringe gaskomfur som er sat ud i haven

Det kan man jo hævde. Men i så fald falder kuglegrillen ind under samme
kategori! Briketter afgiver jo heller ikke smag..

Så, hvis man vil grille, skal man gøre det rigtigt: med kul. Eller man skal
tilsætte røgsmag, træpiller i en støbejernskasse er godt og virker både med
gas og kugle...

Mvh Tommy

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-05 10:00

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote in message

> [...]
skal
> tilsætte røgsmag, træpiller i en støbejernskasse er godt og virker både

Man kan vel bare drysse lidt træpiller ovenpå briketterne ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-05 08:05

"Margit" <sv@tesenet.dk> wrote in message
> [...]
> Er det noget opreklameret fis eller er det os, der er noget i vejen med.
> Har før grillet med gas-grill med stor tilfredshed. Fortæl os lige, hvad

Hvordan lægger i briketterne ?
Hvilke briketter ?
Er de ordentligt klar ?
Begge spjæld skal være åbne !

se lidt her: www.bruglaaget.dk

--
mvh / regards

Christian

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-06-05 08:06

On Wed, 15 Jun 2005 08:56:14 +0200
"Henrik Reinholdt" <gravko@mauer.dkREMOVE> wrote:

> [...]
> hvilken som helst slagter og ved han hvad han snakker om, vil han
> også anbelfale kul hvis i snakker grillsmag.

problemet med trækul er bare at den danner en meget let aske som
hurtigt bliver vivlet op pga. varmecirkulationen inde i grillen og
derved kommer på maden. Dette forekommer ikke nær så meget med
briketter.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-06-05 10:16

On Wed, 15 Jun 2005 11:00:10 +0200
"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote:

> Det kan man jo hævde. Men i så fald falder kuglegrillen ind under
> samme kategori! Briketter afgiver jo heller ikke smag..

Det kan de nu sagtens. Desuden har jeg stort held med at smide rosmarin/
timian kviste ned i imellem kullene.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-05 11:47

> [...]
> Er det noget opreklameret fis eller er det os, der er noget i vejen med.
> Har før grillet med gas-grill med stor tilfredshed. Fortæl os lige, hvad

I har købt en weber grill.

Lasse