[MSSQL] Billeder i databasen?
Fra : Joachim Lykke Anders~

Dato : 14-06-05 18:48

Hej,

Dette spørgsmål har i forskellige versioner været til debat. Dog føler jeg
ikke, at have et overblik over hvilke fordele og ulemper jeg skal tage
højde
for.

Jeg har et stigende antal klienter placeret rundt omkring i landet, der en
gang om dagen skal uploade billeder til en Windows 2003 server med SQL
server 2000 installeret.

Det vil med tiden dreje sig om mange tusinde billeder, der fra uploaddagen
gennemsnit skal gemmes i 2 år. Det er væsentlig at billederne ikke bliver
væk.

Skal jeg smide billederne i databasen eller i filsystemet? Hvad taler for
og
imod løsningsmulighederne?

Mvh. Joachim

Fra : Joachim Lykke Anders~

Dato : 20-06-05 17:25

> Skal jeg smide billederne i databasen eller i filsystemet? Hvad taler
for
> og imod løsningsmulighederne?

slet ikke nogle synspunkter?

Mvh. Joachim

Fra : ///M

Dato : 20-06-05 21:27

"Joachim Lykke Andersen" <viskestykket@REMOVECAPShotmail.com> wrote in
message news:keGdnYqvpaRVcCvfRVnyrA@giganews.com...
> for
>
> slet ikke nogle synspunkter?

Jeg havde selv håbet eksperterne havde meldt sig, da jeg selv i en
nogenlunde lignende situation
Da jeg ikke har den fornødne viden til at udtale mig om den
databasemæssige/tekniske/hastighedsmæssige baggrund i spørgsmålet, holder
jeg mig til det overliggende emne: Tilgængelighed.

Billeder i database: Tilgængeligt overalt, web, intranet, extranet m.m.
Billeder i filsystem: For mig at se, mere begrænset i forhold til
ovenstående. I mit setup har jeg en web-server udvendig på en firewall og en
sql+fil-server indvendig. Jeg er (her) mest tilhænger af at bruge
sql-serveren til billederne.

///M

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-06-05 22:08

"Joachim Lykke Andersen" wrote

> slet ikke nogle synspunkter?

Der er både for og imod

Med binære data på MSSQL øger du kompleksiteten i din frontend (binary
read/write til databasen) og du stiller større krav til den hardwareplatform
MSSQL ligger på
Ligger de binære data i filsystemet så øger du kompleksiteten i din backend
mht backup/restore etc, men det er mere fleksibelt mht skalering

Kikker man på hvordan andre har valgt at løse denne opgave så har fx
Superoffice (Dokumenthåndtering) og Blackboard (Learning System) valgt at
placere binære data i filsystemet
På Exchange ligger binære data i databasen (information store)

- Peter

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 21-06-05 07:18

"Joachim Lykke Andersen" <viskestykket@REMOVECAPShotmail.com> wrote in

> for
>
> slet ikke nogle synspunkter?
>
> Mvh. Joachim

Hej
En base64 encode/decode giver mulighed for billeder i db som txt-info.
Simplificerer db tuning, forøger datamængden lidt men komplicerer front-
end.
mvh fvmFJERN@DETTEnethotel.dk