Host type
Fra : Jesper FA

Dato : 02-06-01 11:52

Hvad er det der er fejlkonfigureret siden den ikke kan gætte det?
Jeg går ud fra at det er i forbindelse med at jeg har opgraderet libc der
er sket noget?

$ ./configure
creating cache ./config.cache
checking for extra includes... no
checking for extra libs... no
checking host system type... configure: error: can not guess host type; you
must specify one

--
Jesper

Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 02-06-01 16:38

On Sat, 2 Jun 2001 12:52:27 +0200, Jesper FA <news@skydiver.dk> wrote:

> [...]
> checking for extra libs... no
> checking host system type... configure: error: can not guess host type; you

Jeg mener at det skyldes at enkelte udgaver af config.guess
ikke dur. Du kan anføre din host type således:

./configure --host='i586-pc-linux'

Hvis du f.eks. har en gammel pentium.

vh.

Morten

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 02-06-01 16:41

In article <slrn9hi22t.olr.mbj@gatsby.dyndns.org>, Morten Bo Johansen wrote:

> Jeg mener at det skyldes at enkelte udgaver af config.guess
> ikke dur. Du kan anføre din host type således:
>
> ./configure --host='i586-pc-linux'
>

> Hvis du f.eks. har en gammel pentium.
Burde det ikke være i586-pc-linux-gnu? Eller er det ligemeget?

Mvh .Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 02-06-01 16:50

On Sat, 02 Jun 2001 Jonas Due Vesterheden <jonas@Celeron.vesterheden.dk> wrote:

> Burde det ikke være i586-pc-linux-gnu? Eller er det ligemeget?

Jeg har brugt det andet før i tiden, men måske virker din
udgave også. Hvad forskel det så evt. måtte gøre, kan andre
måske gøre rede for.

vh.

Morten

Fra : Jesper FA

Dato : 02-06-01 17:34

Morten Bo Johansen wrote:

> Jeg mener at det skyldes at enkelte udgaver af config.guess
> ikke dur. Du kan anføre din host type således:
>
> ./configure --host='i586-pc-linux'

Åbenbart.. andre configure's detecter den fint som "i686-pc-linux-gnu"

--
Jesper