Ny killing
Fra : Leyna

Dato : 14-06-05 00:08

Jeg ved godt at emnet har været oppe at vende før, men jeg har aldrig
fulgt ret godt med, da det ikke har været relevant for mig før nu.

Sagen er den at jeg er blevet den lykkelige ejer af en bette killing
(4 uger er han, og smuk som en drøm) og så er det at jeg er kommet i
tvivl om hvornår man må få sådan en størrelse kastreret?
Dyrlægen sagde 6 måneder, men er der ikke noget med, at man godt kan
gøre det før den tid?

Og for at undgå offentlig flænsning, så bor han altså stadig hos sin
mor, og der bliver han indtil han er 12 uger gammel.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-06-05 07:38

Leyna wrote:
> [...]
> tvivl om hvornår man må få sådan en størrelse kastreret?
> Dyrlægen sagde 6 måneder, men er der ikke noget med, at man godt kan

du kan sagtens kasterere ham tidligere, nogle opdrættere gør det helt ned
til 11-12 uger..... fordelene taler for sig selv, men der er desværre stadig
mange dyrlæger der ikke bryder sig om at operere på så små killinger...
et godt bud ville være at få ham kastereret når han er ca 16 uger gammel, så
er han lidt større, er faldet til hos dig og er stadig ung nok til at komme
godt og hurtigt over bedøvelsen...

tag en snak med din dyrlæge om det, og i stedet for at spørge hvornår, så
sig at du har en killing på 4 mdr der skal kastereres og lad ham komme med
sin mening...
hvis din dyrlæge nægter, så undersøg omkringliggende dyrlæger, gerne nogle
du hører godt om... det skulle være underligt om ikke en ville gøre det...

jeg kunne forresten godt tænke mig at komme med en opfordring.... jeg synes
at mange dyrlæger desværre stadig er ret uvidende om emnet tidlig
neutralisering.... kunne man ikke forestille sig at lave en linkssamling, og
en overordnet redegørelse for det, som man som kunde kunne tage med ud og
lægge ved dyrlægerne?

> Og for at undgå offentlig flænsning, så bor han altså stadig hos sin
> mor, og der bliver han indtil han er 12 uger gammel.

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 10:08

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> linkssamling, og en overordnet redegørelse for det, som man som kunde
> kunne tage med ud og lægge ved dyrlægerne?

Hej Sabina

Jeg var hos min dyrlæge hernede i Sorø for et par uger siden, for at høre,
om de neutraliserer tidligt (og det gør de !!!), og sjovt nok så var de lige
midt i en mail-debat dyrlæger imellem - netop omkring dette emne.
Så jeg tror, det er ved at blive mere og mere udbredt - i hvertfald i lidt
større byer

Mvh

Tina

--
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-06-05 07:43

Hej Leyna

Tillykke med familieforøgelsen

Jo der er dyrlæger der neutralisere ned til 12 ugers alderen, så kattebassen
er klar til at komme ud og lege
ret hurtigt. Du kan se en liste over nogle af de dyrlæger der "neuter"
tidligt, her

Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her
www.kattehandel.dk

Mahatma Ghandi

Fra : DK-Pisik

Dato : 14-06-05 11:43

Hej Leyna

Jeg neutraliserer kælekatskillinger i 12 ugers alderen.
Har aldrig hørt om nogen havde problemer med det faktisk er killingen
hurtigere ovre narkosen end de ældre dyr.

venlig hilsen
Inger Kaya
DK-Pisik
http://www.pisik.dk - killinger til salg

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-06-05 12:33

Når nu vi er ved emnet, kan I så ikke lige kigge på listen

Hvis I har kendskab til dyrlæger der "neuter" tidligt og de IKKE er på
listen, så send mig lige en mail på cats snabela city.dk med navn og
adresse, så listen kan blive
ført up-to-date

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 12:55

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis I har kendskab til dyrlæger der "neuter" tidligt og de IKKE er på
> listen, så send mig lige en mail på cats snabela city.dk med navn og

Ringede lige og spurgte vores dyreklinik i Hobro, som jeg mente måske ville
neutralisere tidligt, men nej.
De neutralisere først når killingen vejer 2 kg., som den som regel gør i ca.
6 mdr.`s alderen. Begrundelsen var, at de helst ville have, at killingen var
oppe på de 2 kg. inden den kom i narkose.
De vidste dog godt, at der var delte meninger om emnet blandt dyrlæger...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : dpl

Dato : 14-06-05 13:41

Hej Leyna
Uh... mine små sibilinger har fået tid hos dyrlægen til neutralisation
om 4 uger. Så er de 12 uger gamle, og dyrlægen har udført operationen
mange gange før. Men uhadada, jeg er nu lidt ulden ved tanken.... de små
pus! *smil*

Alle 4 skal være kæledyr, og kommer ud to og to, så det er nærmest en
service for køberne, da jeg jo får mængderabat, og køberne selv har bedt
om det.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Leyna

Dato : 14-06-05 15:09

Tak for alle svarene. Jeg tror jeg vil forsøge at få ham kasterret når
han er 4 mdr. for det er da rigtigt at han meget gerne lige måtte
falde til her hos os først.

Jeg var ovre at kigge til ham i går, og han ser ud til at blive en
rigtig lille eventyrer. Han vil vældig gerne med "mor" på tur ud i den
store verden, så det er om at holde dørene lukkede, så han ikke bliver
væk. *G*

Jeg skulle have haft ham når han er 8 uger, men det nægtede jeg. Jeg
vil ikke ha' ham før han er 12 uger... basta. For det siger
eksperterne på kattegruppen nemlig!

Jeg har ingen speciel forstand på katte (og heller ikke hunde for den
sag skyld), men både hunde og katte stortrives her, så et eller andet
må jeg jo gøre rigtigt, og så har jeg jo jer at støtte mig til.
Tak skal I ha' allesammen!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 15-06-05 21:12

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote in

> Sagen er den at jeg er blevet den lykkelige ejer af en bette killing

Tillykke med den lille ny. Hvad farve er han? Har han fået et navn?
Hvornår skal vi se billeder?

Jeg fik Mowgli kastreret da han var 5½ mdr. gammel. Faktisk tror jeg
ikke jeg egentligt havde talt med min dyrlæge om noget tidspunkt, men
kunne huske at både Johan og Oliwer, var blevet snittet da de var ca.
6mdr.
Der var så det med Mowsen at han blev lidt for amorøs overfor min
stakkels lille kanin, så da Mows en aften lavede parringsforsøg på
Joey, så var det dyrlægen

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Leyna

Dato : 16-06-05 00:51

On 15 Jun 2005 20:11:55 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

>Leyna <leyna@leyna.dk> wrote in

>Tillykke med den lille ny. Hvad farve er han? Har han fået et navn?
>Hvornår skal vi se billeder?

hehe... farven er et godt spørgsmål. Jeg skal lige huske kameraet
næste gang jeg skal besøge ham, så kan I selv bedømme.

>Der var så det med Mowsen at han blev lidt for amorøs overfor min
>stakkels lille kanin, så da Mows en aften lavede parringsforsøg på
>Joey, så var det dyrlægen

Jeg vil helst undgå den slags "ballade" i flokken, så jeg tror jeg får
det gjort så hurtigt som muligt.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 16-06-05 16:06

Glemte at sige at han er navngivet. Han hedder Samson.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk