Mere cd-brænding
Fra : Michael Knudsen

Dato : 02-06-01 10:27

Hej!

For et stykke tid siden var der en her i gruppen, der gav mig følgende
skræddersyede kommando til cd-brænding:

mkisofs -R /master/tree | cdrecord -v fs=6m speed=2 dev=0,0 -

Jeg har siden undret mig over, hvad "fs" betyder. Man-filen har ikke
gjort mig spor klogere. Nogen, der kan forklare mig det?

-> Michael Knudsen

Fra : Steen Suder

Dato : 02-06-01 12:32

Michael Knudsen wrote:

> [...]
>
> Jeg har siden undret mig over, hvad "fs" betyder. Man-filen har ikke
> gjort mig spor klogere. Nogen, der kan forklare mig det?

Det står for fifosize. Fifo betyder "first in first out", dvs. en
såkaldt ringbuffer. Ergo er det cdrecords egen buffer til at forhindre
underruns med, dvs. at brænderen ikke kan få data hurtig nok og derfor
skodder en skive.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Michael Knudsen

Dato : 02-06-01 12:51

Steen Suder wrote:

> [...]
> såkaldt ringbuffer. Ergo er det cdrecords egen buffer til at forhindre
> underruns med, dvs. at brænderen ikke kan få data hurtig nok og derfor

Tak for hjælpen. Jeg havde på fornemmelsen, at det var noget i den dur.

-> Michael Knudsen