javascript i iframe
Fra : Kristian Thy

Dato : 13-06-05 19:56

Skal bare lige være sikker - et dokument kan ikke se at det afvikles i
en iframe, vel? Hvis jeg ændrer document.location eller lign. er det
vel indholdet i iframen der skifter, ikke siden med iframen, ja?

--
\\kristian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-06-05 14:09

Kristian Thy skrev:

> Skal bare lige være sikker - et dokument kan ikke se at det afvikles i
> en iframe, vel?

Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med at dokumentet kan se noget - men
man kan med javascript godt se om man er i en ramme eller ej.

> Hvis jeg ændrer document.location eller lign. er det
> vel indholdet i iframen der skifter, ikke siden med iframen, ja?

Ja - den er god nok.
document.location/window.location går på den aktuelle side - uanset om
den er en del af et rammesæt eller ej.

Se evt. testsiden her: <http://www.gyros.dk/usenet/html/iframe.shtml>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kristian Thy

Dato : 14-06-05 14:53

Quoth Jens Gyldenkærne Clausen:
> Ja - den er god nok.
> document.location/window.location går på den aktuelle side - uanset om
> den er en del af et rammesæt eller ej.
>
> Se evt. testsiden her: <http://www.gyros.dk/usenet/html/iframe.shtml>.

Majet nydeligt, takker.

--