fejl i login system i php..
Fra : sune moldt

Dato : 13-06-05 19:29

Jeg kan ikk finde fejlen på denne side (
www.web4my.frac.dk/ny.php ) den er lavet med en MySQL database
også (fuldt vejledning på hjemmesideskolen.dk )

Jeg kan ikk finde fejlen, en der kan hjælpe???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 13-06-05 19:56

> Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter -
> headers already sent (output started at
> /web/www/frac/users/web4my/forside.php:2) in
> /web/www/frac/users/web4my/forside.php on line 11

Jeg har lige siddet med det samme problem, og jeg mener det
har noget at gøre med at du skal have den del af din php kode,
som handler om sessions op øverst før din < html>< head> <body>..osv.
Den php del skal vist nok starte på aller øverste linie.

se evt her http://webmaster.hephey.dk/guide/40/

Håber du kan bruge det til noget.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Christoffer

Dato : 13-06-05 21:13

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som handler om sessions op øverst før din < html>< head> <body>..osv.
> Den php del skal vist nok starte på aller øverste linie.
Sessions skal afvikles før html bliver læst
så <?php session_start() ?> skal skrives inden html'en begynder.

--
Christoffer

Fra : sune moldt

Dato : 13-06-05 22:12

Fra : Christoffer

Dato : 13-06-05 22:54

"sune moldt" <sunemoldt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikk finde fejlen på denne side (
> www.web4my.frac.dk/ny.php ) den er lavet med en MySQL database
> også (fuldt vejledning på hjemmesideskolen.dk )
>
> Jeg kan ikk finde fejlen, en der kan hjælpe???
Prøv at erstattete de øverste linjer med
<?php
session_start();
header ("Location: forside.php");
?>

--
Christoffer

Fra : Anders K.

Dato : 14-06-05 10:58

sune moldt wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Jeg kan ikk finde fejlen på denne side (
> www.web4my.frac.dk/ny.php ) den er lavet med en MySQL database
> også (fuldt vejledning på hjemmesideskolen.dk )
>
> Jeg kan ikk finde fejlen, en der kan hjælpe???

Som jeg kan se der er skrevet før skal du have <head> (og
tror du kan skrive:

<?php
session_start();
if(isset($_SESSION['logget_ind'])){ ?>
<head>
<title>HEJ</title>
</head>
<h1>Nu håber jeg det virker!</h1>
<?php
}
else
{
echo " <p>Fejlmeddelelse ved ukorrekt login</p>";
}
?>

Og så selfølgelig udskifte indholdet!

Anders