Mavemuskler
Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 17:18

Hejsa

Jeg vil høre, om nogen helt konkret kan linke/forklare 2-4 øvelser, hvormed
man kan øge sine mavemuskler så man får bare et 'svagt' vaskebræt-look?

Jeg er med på, at der skal være høj belastning - få gentagelser - men skal
det være sit-ups, eller skal jeg bare lige op og kigge (som man typisk gør
til fx håndbold) - og hvordan med de skrå og de 'nederste' mavemuskler?

Hvor lang tid kan jeg forvente der går, før man kan se noget? Mener
efterhånden at fedtlaget på maven er væk nu, så der skulle være 'frit udsyn'
:)

/NumZie

Fra : Faithless

Dato : 14-06-05 07:32

"NumZie" <eter9tysnabelahotmail.com> wrote

> Jeg vil høre, om nogen helt konkret kan linke/forklare 2-4 øvelser,
> hvormed man kan øge sine mavemuskler så man får bare et 'svagt'
> vaskebræt-look?

http://www.wisesport.dk/Support/Manual/?id=15 På dette link finder du en
manual. Du kan sagtens lave øvelserne uden abroller, så skal hænder bare
være krydset på brystet, eller bag ørene.

> [...]
> til fx håndbold) - og hvordan med de skrå og de 'nederste' mavemuskler?

Du har ret i at få gentagelser med stor belastning, ødelægger flest
muskelfibre og derved opbygger mere muskelmasse.
Men jeg syntes ikke at det er volumen som tæller, når vi snakker mave. Jeg
syntes at mavemuskler skal være lange og atletiske og det får du, ved flere
gentagelser og ved at bruge så meget af musklen som muligt. Det jeg mener
med at bruge mest muligt af musklen, er at du køre så langt op og ned som
muligt uden at miste trækket i musklen.

Jeg vil anbefale 3-4 sæt med max gentagelser, altså ikke noget med at stoppe
efter 30 hvis der er kraft til 5 mere(c;.
Det bedste resultat opnåes, hvis du selv spænder i maven under hele øvelsen.
Ligesom når du skal tjekke, om man begynder at kunne se noget.

> Hvor lang tid kan jeg forvente der går, før man kan se noget? Mener
> efterhånden at fedtlaget på maven er væk nu, så der skulle være 'frit
> udsyn'

Det er svært at sige, men med daglig træning vil jeg gætte på 1½-3 måneder.

Mvh
Thomas

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 07-08-05 01:03

"Faithless" <no@mail.dk> wrote in

> Men jeg syntes ikke at det er volumen som tæller, når vi snakker mave.
> Jeg syntes at mavemuskler skal være lange og atletiske og det får du,
> ved flere gentagelser og ved at bruge så meget af musklen som muligt.

Bullshit - en gammel Jane Fonda-myte. Man kan ikke træne sine muskler
lange/korte ved at ændre på sæt/rep/belastning

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen