Cd-romdrev forsvinder efter installation!
Fra : Bent Sørensen

Dato : 02-06-01 10:01

Jeg har fået et mystisk problem når jeg har installeret Windows. Jeg
starter computeren op med en alm. startdiskette og installerer Windows
med mit Cd-romdrev. Alt går fint, indtil jeg første gang slukker for
computeren. Altså ikke genstarter den, men helt slukker den. Når jeg
så starter den igen, finder Windows en masse nyt hardware (f.eks.
harddiskcontroller, tastatur m.m.). Og så er der ingen Cd-romdrev
længere. Jeg kan altså heller ikke installere det nye hardware som
Windows finder.

Er der mon nogen der ved hvor fejlen ligger? Kan det være bios der
ikke er sat rigtigt op?

Hilsen
Bent Sørensen
Nørresundby

Fra : Henning

Dato : 02-06-01 10:54

On Sat, 02 Jun 2001 09:00:35 GMT, ignoramus@mail1.stofanet.dk (Bent
Sørensen) wrote:

> [...]
>Windows finder.
>
>Er der mon nogen der ved hvor fejlen ligger? Kan det være bios der

Nej, simpelthen at den rigtige controller ikke er installeret - og
derfor loader Windows ikke cd-romdrevet. Da cd-rom drevet ikke er
installeret, kan Windows ikke få fat i controller-driveren...
Løsning: Helt fra starten kopierer du hele Windows-biblioteket fra
skiven over i et biblioket på din HDU. Herefter kører du
installationen fra dette biblioket i stedet for skiven.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : *** Lowlife ***

Dato : 02-06-01 17:49

hvis du har f.eks. ide brænder og alm. ide drev sat på samme kabel, kan det
lave probs.

- prøv at sætte cd-drevene på hver deres kabel ( kontroller )

det virker mange gange

johnny