Asus EZ-plug
Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 13:46

Sker der noget ved at bruge EZ-plug samtidig med det almindelige p4
strømstik? Kan man risikere at kortslutte sit bundkort på denne måde?
Jeg har for nyligt skiftet min psu og er nu lidt i tvivl om hvorvidt
min cpu får nok strøm (har problemer med at starte op, "system failed
cpu test") og tænkte at det måske var en idé også at bruge EZ-plug
stikket.

Fra : Madsen

Dato : 13-06-05 14:27

GeNemesis wrote:
> [...]
> min cpu får nok strøm (har problemer med at starte op, "system failed
> cpu test") og tænkte at det måske var en idé også at bruge EZ-plug

Hvilket Asus bundkort?
--
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 17:45

On Mon, 13 Jun 2005 15:26:35 +0200, "Madsen" <madsen58@hotmail.com>
wrote:

>Hvilket Asus bundkort?

Asus P4S533-E

Fra : Madsen

Dato : 13-06-05 19:53

GeNemesis wrote:

> Asus P4S533-E

I følge manual er det nok med det 20p og det 4p ATX stik og der står ikke
advarsel om også at bruge EZ-plug.(de skriver ikke noget på side 37).
--
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 22:09

On Mon, 13 Jun 2005 20:53:20 +0200, "Madsen" <madsen58@hotmail.com>
wrote:

>I følge manual er det nok med det 20p og det 4p ATX stik og der står ikke
>advarsel om også at bruge EZ-plug.(de skriver ikke noget på side 37).

Ved godt at det burde være nok med de to andre stik, men der kan
selvfølgelig være noget galt med dem. Tror jeg prøver at tage p4
stikket af og bruge EZ-plug og se om det ændrer noget. Må nok også
hellere lige checke at psu'en giver nok ampere (havde jeg ikke lige
tænkt på før jeg genlæste den side du henviser til)
Tak for hjælpen

Fra : Madsen

Dato : 14-06-05 10:06

GeNemesis wrote:
> [...]
> hellere lige checke at psu'en giver nok ampere (havde jeg ikke lige
> tænkt på før jeg genlæste den side du henviser til)

Der er en ting mere, der var på et tidspunkt hvor der blev anvendt dårlige
elektrolytkondensatorer(var et problem for 3-4 år siden) det kan være de
kondensatorer der sider ved cpu'en der er defekte, det vil give fejl ved høj
cpu belastning. du vil kunne se det, kondensatorerne vil i de fleste
tilfælde være revnet i toppen.
Det kan give fejl i opstart,typisk når den når til den grafiske brugerflade.
Håber at du finde årsagen.
--
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 20:43

On Tue, 14 Jun 2005 11:06:06 +0200, "Madsen" <madsen58@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>tilfælde være revnet i toppen.
>Det kan give fejl i opstart,typisk når den når til den grafiske brugerflade.

Har ikke fundet nogen fejl på kondensatorerne, men har taget
p4-stikket af og bruger nu EZ-plug i stedet. Maskinen har indtil
videre startet op uden fejl, så enten er der noget galt med p4 stikket
eller også sad det ikke helt godt (havde nogle problemer med at få det
sat i pga min mega cpu køler).

Fra : Madsen

Dato : 16-06-05 10:26

GeNemesis wrote:
> [...]
> videre startet op uden fejl, så enten er der noget galt med p4 stikket
> eller også sad det ikke helt godt (havde nogle problemer med at få det

Ja det kunne godt være problemet.
--
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 19:11

On Thu, 16 Jun 2005 11:25:58 +0200, "Madsen" <madsen58@hotmail.com>
wrote:

>Ja det kunne godt være problemet.

Og dog. Måske er det selve strømforsyningen der ikke er helt i top,
for nu gør den det samme med EZ-plug æv
Nå, jeg må prøve at slutte min gamle psu til og se om det er der
problemet er.