Er han i live idag ?
Fra : SpookiePower

Dato : 13-06-05 11:31

Min mors bioligiske far og biologiske mor, blev efter få år
sammen, enige om at de ikke kunne samme, hvorefter min
biologiske mormors kærste adopterede min mor. Jeg ved
hvornår min biologiske morfar er født og hvor han blev født,
men jeg ved ikke om han er i live idag. Han er bla født i 1924.
Er der nogen måde jeg kan finde ud af om han stadig lever ?

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 13-06-05 11:47

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg ved ikke om han er i live idag. Han er bla født i 1924.
> Er der nogen måde jeg kan finde ud af om han stadig lever ?

Ja, det skulle jeg mene. Hvis du henvender dig til folkeregisteret i den
kommune hvor han blev født.
Det har jeg gjort med held flere gange. Her kan man få at vide hvad "sidst
kendte adresse" er på den og den, født den osv.osv.
Det koster vist nok 50,- men det er da pengene værd, ikke ?

Med venlig hilsen
Martin Bjarklev

Fra : SpookiePower

Dato : 13-06-05 11:54

"Martin Bjarklev" <martin@bjarklev.dk> skrev i en meddelelse news:42ad6406$1@news.wineasy.se...

> [...]
> den og den, født den osv.osv.
> Det koster vist nok 50,- men det er da pengene værd, ikke ?

Tak for svaret. Det vil jeg straks undersøge.

Fra : SpookiePower

Dato : 13-06-05 12:59

Jeg fandt ud af at han dødede i 1978 i Roskilde, men min
mor har aldrig fået noget af vide herom.

Fra : SpookiePower

Dato : 13-06-05 18:25

Burde man ikke blive oplyst om ens forældres død,
selvom man er bortadopteret ?

Fra : Bjarne Nørskov Saack

Dato : 13-06-05 18:49

In article <42adc16c$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
boxjunk2600@gmail.com says...

> Burde man ikke blive oplyst om ens forældres død,
> selvom man er bortadopteret ?

Jeg tror ikke der er noget krav om den slags, jeg fik heller intet at
vide om min fars død, jeg havde ikke haft kontakt til ham i flere år
efter mine forældre var blevet skilt.

* mvh *
* Bjarne Nørskov Saack *
* www.saack.dk *

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 13-06-05 19:02

> Burde man ikke blive oplyst om ens forældres død,
> selvom man er bortadopteret ?

Kun hvis der er en arveret - og noget at arve. Ellers er der ingen pligt
til
at finde arvingerne og informere dem.

/Flemming U

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 14-06-05 20:58

On Mon, 13 Jun 2005 19:25:13 +0200, "SpookiePower"
<boxjunk2600@gmail.com> wrote:

>Burde man ikke blive oplyst om ens forældres død,
>selvom man er bortadopteret ?

Nej, for efter en adoption har barnet ingen retsligt forbindelse til
de biologiske forældre.
--
Lars J. Helbo
lars(a)helbo.org