taletidskort?
Fra : Ole

Dato : 02-06-01 09:28

Hvilket firma er pt. billigst (sender aldrig SMS)?

PFT

Ole

PS! Undskyld hvis denne posting kommer to gange

Fra : Fischer

Dato : 02-06-01 09:54

> Hvilket firma er pt. billigst (sender aldrig SMS)?

Jeg regner med at du mener rigtig taletid?
Altså som kan købes uden forpligtelser, hvor du kun kan bruge det der er på
kontoen og som kan opfyldes "på gaden".

Priserne afhænger af hvor- og hvornår du vil tale:
Telia: 2,50 kr. pr. minut hvis du er indenfor deres eget dækningsområde.
Mobilix: 3,00 kr. pr. minut hvis du er indenfor deres eget dækningsområde.
Mobilix har generelt bedre dækning - ALTSÅ hvis du har en dual band telefon.

Hvis du mest skal bruge telefonen udenfor byerne, så er der TDC som koster
2,50 kr. aften/weekend men 5,00 kr. i dagtimerne.
Debitel koster 3,50 kr. og kan fås til både Sonofon og TDC net.

Sonofons taletid har jeg ikke meget til overs for, men er billig hvis du har
et meget højt forbrug.

Og så er der alt det med hvor længe taletiden er gyldig ........

* Fischer

Fra : Henning

Dato : 02-06-01 10:58

On Sat, 2 Jun 2001 10:54:24 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>Mobilix har generelt bedre dækning - ALTSÅ hvis du har en dual band telefon.

Telmore er stadig billigst - og du kan sidde hjemme foran din PC og
"tanke" op. 1.25/minut, ingen abonnement, og vælg selv (så'n da) dit
nummer
De bruger TDC's net, så dækningen fejler intet.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Fischer

Dato : 02-06-01 11:53

> [...]
> nummer
> De bruger TDC's net, så dækningen fejler intet.

Telmore er ikke rigtig taletid, men abonnement på taletidslignende vilkår.

Fordi:
1. Man kan bruge flere penge end man har indsat og dermed stifte gæld.
2. Man skal være 18 år for at oprette det.
3. Man skal have Dankort for at sætte penge ind.
4. Man skal have adgang til PC + Internet for at sætte penge ind.

*Fischer

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-06-01 12:24

Fischer skrev:

>1. Man kan bruge flere penge end man har indsat og dermed stifte gæld.

Det kan man så vidt jeg husker også hos Telia. Telmore kunne godt
ordne det sådan, så man IKKE kunne overtrække, jeg tror de gør det som
en service. Det *er* da også surt pludselig at ens telefon er lukket.
(Jeg sørger nu selv for der altid er godt med penge på min
Telmore-konto)

>2. Man skal være 18 år for at oprette det.

Korrekt, fordi du skal have Dankort...

>3. Man skal have Dankort for at sætte penge ind.

Korrekt - men hvem bestemmer, at taletid ikke skal kunne betales med
Dankort alene?

>4. Man skal have adgang til PC + Internet for at sætte penge ind.

Korrekt - men hvem bestemmer definitionen af taletid.

Hvis taletid er når man betaler forud, så er Telmore jo taletid.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Fischer

Dato : 02-06-01 13:05

> Korrekt, fordi du skal have Dankort...

Ikke kun derfor. Det står i Telmores vilkår.
Selv om man engang ville kunne komme til at indbetale f.eks. kontant vil det
stadig være et krav at man er 18 år for at få abonnement hos Telmore.

> [...]
>
> Korrekt - men hvem bestemmer definitionen af taletid.
> Hvis taletid er når man betaler forud, så er Telmore jo taletid.

Det er da en utrolig gang kværuleren.

Klippet fra www.telmore.dk:
-"Abonnementet koster ikke noget - men krav om minimumsforbrug"
-"Abonnementsaftalen forudsætter et forbrug på mindst 75 kr. over 3 måneder"
-"Abonnementsvilkår for TELMORE A/S"
Prøv så lige igen at sige, at Telmore ikke er et abonnement!

MIN definition på taletid er noget man køber og betaler, og aldrig
forpligter sig ud over det man har betalt. Med Telmore kan man stifte gæld.

Telmore er næppe noget man vil stille til rådighed for sin teenagesøn.

Lidt mere fra Telmores vilkår:
-"TELMORE er berettiget til, på baggrund af de af kunden afgivne
oplysninger, at foretage en sædvanlig kreditvurdering, herunder ved
indhentelse af oplysninger hos tredjemand"
-"TELMORE er i tilfælde af betalingsmisligholdelse berettiget til at
foretage indberetning til kreditoplysningsbureau i henhold til lov om
behandling af personoplysninger"

*Fischer

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-06-01 13:11

Fischer skrev:

>Det er da en utrolig gang kværuleren.

Tja, jeg mener bare Telmore mere ligner noget taletid end abonnement!

>Prøv så lige igen at sige, at Telmore ikke er et abonnement!

Jeg siger det er hverken eller, men jeg mener det ligner taletid mest,
og det er da også det omtales som de fleste steder.

>MIN definition på taletid er noget man køber og betaler, og aldrig
>forpligter sig ud over det man har betalt. Med Telmore kan man stifte gæld.

Så er Telias taletid ikke taletid? Der kan man også overtrække.

>Telmore er næppe noget man vil stille til rådighed for sin teenagesøn.

Jo - hvis min søn skulle have mobiltelefon, så ville jeg forklare ham
hvordan og hvorledes - jeg ved godt utroligt mange børn (og voksne for
den sags skyld) ikke kan finde ud af at styre det - men så er man bare
ikke gammel nok.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Fischer

Dato : 02-06-01 13:51

> Så er Telias taletid ikke taletid? Der kan man også overtrække.

Det er kun SMS og er på grund af en teknisk brist i Telias system (noget med
forsinkelse på SMS afregning).
Fra Telias vilkår:
"Hvis du har talt samtidig med at Telia har afregnet dit SMS-forbrug, kan
din konto være blevet negativ. Beløbet modregnes på din telefon, når du
overfører ny taletid".

Men da man kan sikkert kan købe en startpakke uden at opgive navn+adresse
(eller i al fald falsk ditto) så vil Telia aldrig kunne inddrive evt. gæld
hos en skyldner.
Der er desuden kun ganske små beløb der kan komme på tale.

Lad mig gætte:
1. Du stemmer på CD, V, O eller Z.
2. Du har ikke børn.

*Fischer

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-06-01 12:11

Fischer skrev:

>1. Du stemmer på CD, V, O eller Z.

Nix, jeg stemmer på SF.

>2. Du har ikke børn.

Korrekt, men jeg læser til folkeskolelærer, og har været børneleder i
FDF siden 1994. (FDFer siden 1990), og har desuden arbejdet 1 år på en
skole - så jeg har en del med børn at gøre.

Det ændrer ikke på det faktum, at jeg mener at børnene selv må lære
det, uden spærringer o.a. - ellers er de bare ikke gamle nok.

Efter min mening bliver en mobiltelefon nærmest ubrugelig (en slags
'falsk tryghed'), hvis man ikke altid kan ringe fra den. Jeg har flere
kammerater, som har spærring på, fordi det eller ville løbe løbsk for
dem (de kan heller ikke håndtere at have Dankort). Pinligt! Det er
voksne mennesker der er tale om.

Jeg ville rive mig selv vildt i håret, hvis jeg en dag stod, min mobil
var spærret, og jeg SKULLE lave et opkald - hvad kan man så bruge den
telefon til?!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Fischer

Dato : 03-06-01 14:08

> Nix, jeg stemmer på SF.

OK, 1-0 til dig.

--------------
> Jeg har flere kammerater, som har spærring på, fordi det eller ville
> løbe løbsk for dem (de kan heller ikke håndtere at have Dankort).
> Pinligt! Det er voksne mennesker der er tale om.

Så har det jo ikke noget at gøre med at være "gammel nok" - i al fald ikke
den alder man måler i år.
Jeg er principielt enig med dig, men jeg anskuer det fra en lidt mere
faktisk synsvinkel.

Det er ulige nemmere at købe et rigtigt taletidskort til sønnike:
"Her er et taletidskort, hvor der er for 100 kr. taletid på. Når du har
brugt al taletiden kan du for dine lommepenge købe noget nyt nede i
kiosken".
(End of story)

> Jeg ville rive mig selv vildt i håret, hvis jeg en dag stod, min mobil
> var spærret, og jeg SKULLE lave et opkald - hvad kan man så
> bruge den telefon til?!

Nej, men så ville du jo netop sørge for at der hele tiden var rigelig
taletid på. Om telefonen bliver lukket ved 0 kr. eller -200 kr. er jo bare
et spørgsmål om offset.

*Fischer

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-06-01 00:17

Fischer skrev:

>Så har det jo ikke noget at gøre med at være "gammel nok" - i al fald ikke
>den alder man måler i år.

Helt korrekt.

> [...]
>"Her er et taletidskort, hvor der er for 100 kr. taletid på. Når du har
>brugt al taletiden kan du for dine lommepenge købe noget nyt nede i

Hvis jeg skulle give min søn (som barn) en mobiltelefon, så skulle det
være af den grund, at han skulle kunne give vigtige beskeder. Det kan
han ikke, hvis der pludselig er spærring på - så bliver
mobiltelefonern mere eller mindre ubrugelig (jeg ved godt man stadig
kan ringe TIL den).

>Nej, men så ville du jo netop sørge for at der hele tiden var rigelig
>taletid på. Om telefonen bliver lukket ved 0 kr. eller -200 kr. er jo bare
>et spørgsmål om offset.

Jeg har flere kammerater, der har 'samtalemax' på deres Sonofon
Variant - fordi de netop selv ved, at de ellers kommer til at ringe
for meget. Jeg vil vove at kalde det 'sygt' - og de kan heller ikke
styre at have Dankort - de siger de ikke føler at de bruger penge når
de bruger det - det er jo så nemt at køre det igennem.

Argf! Tag jer sammen, mand!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : jan steen sørensen

Dato : 05-06-01 09:32

> [...]
>"Hvis du har talt samtidig med at Telia har afregnet dit SMS-forbrug, kan
>din konto være blevet negativ. Beløbet modregnes på din telefon, når du

Det skulle være HISTORIE nu, efter at de har fået lavet nyt "system" for
CASH kunder, men vi får se hvad der så sker...
Det forlyder også at de er blevet bedre til at servicere kunderne - det
virker som om de har lagt sig i tøjlerne, og er parat til at tage
konkurrencen op!? - Tak

>Der er desuden kun ganske små beløb der kan komme på tale.

Det er ganske STORE beløb der kunne overtrækkes med - hvis man var hurtig OG
kreativ!

Jan