ABCD på 76E
Fra : John Jachmsen

Dato : 13-06-05 09:09

ho ho se Subject linien -den rimer

Nå men jeg har en gammel telefon, jeg tror det er en Kirk model?, der
står ihvertfald 76E på bagsiden. I højre side at tastaturet er der
lodret 4 knapper -A til D som tydeligvis er beregnet til at indkode
numre på, men hvordan gør man det?
Telefonen er gammel og jeg har ikke brugsanvisning.
(Jeg mener forøvrigt at telefonen er designet af Jacob Jensen, men det
er en anden historie)

Hilsen og Tak
/JJ

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-06-05 10:38

John Jachmsen skrev:

> jeg har en gammel telefon, jeg tror det er en Kirk model?,

Mener jeg osse.

> der
> står ihvertfald 76E på bagsiden. I højre side at tastaturet er der
> lodret 4 knapper -A til D som tydeligvis er beregnet til at indkode
> numre på, men hvordan gør man det?

Har haft sådan en telefon fra siden før -85 - men ser egentlig først de 4
knapper nu
> Telefonen er gammel og jeg har ikke brugsanvisning.

Jeg købte (lejede) telefonen fra ny med brugsanvisning og det hele og har
aldrig brugt de 4 knapper

Skal du indkode numre er det en kombination af nummeret og " * og K " du
skal bruge: tast et givent nummer ind, tryk på * og så K + et tal mellem 1-9

Skal du slette et nummer igen trykker du på # og derefter K + det givne tal
mellem 1-9.

> (Jeg mener forøvrigt at telefonen er designet af Jacob Jensen, men det
> er en anden historie)

Mener jeg osse.

> Hilsen og Tak

Velbekomme - og god fornøjelse.
Hans

Fra : Bjarne J

Dato : 13-06-05 16:31

Jeg har selv en, og har fundet en brugsanvisning:
http://download.opasia.dk/pub/tdc/selvbetjening/pdfupload/76e.pdf

I den står der om knapperne A-D: bruges ikke.

Men, jeg ved de kan bruges til at programmere specielle funktioner i
kortnumre i nu udgåede omstillingsanlæg fra teledanmark, f.eks Mezzo
824.

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : John Jachmsen

Dato : 14-06-05 11:21

Bjarne J wrote:
> [...]
>
> Men, jeg ved de kan bruges til at programmere specielle funktioner i
> kortnumre i nu udgåede omstillingsanlæg fra teledanmark, f.eks Mezzo

Tak for det Bjarne. Jeg kan ikke lade være med at grine lidt af at man
producerede en telefon med 6 knapper der "bruges ikke" ifølge
brugsanvisningen. -den gik nok ikke nu om dage.

/JJ

Fra : Christen Fihl

Dato : 14-06-05 15:05

Min DK80 har de samme ABCD knapper.
Dem bruger jeg selv meget, da jeg tester DTMF udstyr med denne.

Men i daglig brug er de ikke meget bevendt.

--
Christen Fihl

Fra : Bjarne Just

Dato : 13-06-05 13:39

"John Jachmsen" <duerikke@duerikke.dk> wrote in message
> [...]
> står ihvertfald 76E på bagsiden. I højre side at tastaturet er der
> lodret 4 knapper -A til D som tydeligvis er beregnet til at indkode

Knapperne er ikke beregnet til at indkode numre på. Knapperne sender DTMF
toner ud på linien, hvis du løfter røret af, nøjagtig som tallene og '#' og
'*' gør. Du kan ikke bruge knapperne til noget reelt (mener de er beregnet
til gamle lokale telefon centraler).

Som Hans skriver, så skal telefonen være udstyret med et 'K' for at du kan
gemme.

mvh,
Bjarne