A8V Deluxe ram installation
Fra : MuLLe

Dato : 12-06-05 22:02

Hej NG.

Jeg har tre ram blokke 2 x 512 og 1 x 256
Mine 2 512 sidder i mit A8V Deluxe.
Men når jeg sætter min 256'er, går det galt.
Enten skriver den at der er 512 (selv om alle tre sidder i)
Hvis jeg sætter 256'eren i den anden tomme plads, siger den 768mb.

Skal bundkortet køre med parvis ram blokke?
Hvis, skal det så være 4x 512Mb ram, eller kan det godt være 2x512 og 2x256?

MvH Morten

Fra : Hans

Dato : 13-06-05 00:10

MuLLe wrote:
> [...]
> Enten skriver den at der er 512 (selv om alle tre sidder i)
> Hvis jeg sætter 256'eren i den anden tomme plads, siger den 768mb.

I manualen på side 2-12, kan du se at der kun kan bruges 1, 2 eller 4
moduler.

> Skal bundkortet køre med parvis ram blokke?

Ved dual-channel, så ja.

> Hvis, skal det så være 4x 512Mb ram, eller kan det godt være 2x512 og
> 2x256?

Det kan godt være 2x512 + 2x256, men prøv og se på dette link fra et
tilsvarende MSI-board, hvor du kan se hvilke muligheder der er, da det mildt
sagt er ret uoverskeligt:

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=608

Hvis du f.eks. skal bibeholde en ramhastighed på 400 Mhz. med 4 moduler, så
skal de alle være single-sided, og langt de fleste ram-blokke som sælges er
double-sided.

Hans

Fra : MuLLe

Dato : 13-06-05 06:29

"Hans" wrote
> I manualen på side 2-12, kan du se at der kun kan bruges 1, 2 eller 4
> moduler.
Takker

Tak

> [...]
> Hvis du f.eks. skal bibeholde en ramhastighed på 400 Mhz. med 4 moduler,

> skal de alle være single-sided, og langt de fleste ram-blokke som sælges
Hvordan kan jeg finde ud af om det er single eller double- sided ram jeg
har.

Mange tak for svaret

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-06-05 20:07

In news:42ad1a2e$0$259$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
MuLLe <mullde_berg@hotmail.com> wrote:

> Hvordan kan jeg finde ud af om det er single eller double- sided ram
> jeg har.

Ved at se efter om der er lakridser på begge sider af stangen, eller kun
den ene..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : MuLLe

Dato : 14-06-05 20:28

"Petersen_Michael" wrote
> Ved at se efter om der er lakridser på begge sider af stangen, eller kun
> den ene..

Hæ hæ, ja så nemt kunne det også være *GGG*

MvH MuLLe

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-06-05 21:22

In news:42af300a$0$240$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,

> Hæ hæ, ja så nemt kunne det også være *GGG*

Det er ikke alt hvad der har med hardware at skaffe der er vanskeligt

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 14-06-05 22:07

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev:

>Det er ikke alt hvad der har med hardware at skaffe der er vanskeligt

Det er bare en skam at det ikke har noget at gøre med om der er chips på
begge sider af rammodulet. Et modul med chips på kun den ene side kan
sagtens være doublesided RAM.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : MuLLe

Dato : 15-06-05 08:27

"Michael Pilgaard" wrote
> Det er bare en skam at det ikke har noget at gøre med om der er chips på
> begge sider af rammodulet. Et modul med chips på kun den ene side kan
> sagtens være doublesided RAM.

arrhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!! Nu troede jeg lige det var nemt!!!!

MuLLe

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-06-05 15:32

In news:lfhua15gtmc47n2sptragbj1362v7c3rqh@4ax.com,
Michael Pilgaard <mipi@tiscali.dk> wrote:

> Det er bare en skam at det ikke har noget at gøre med om der er chips
> på begge sider af rammodulet. Et modul med chips på kun den ene side
> kan sagtens være doublesided RAM.

Det har jeg endnu ikke oplevet.