oppustlig kajak fra Kvickly
Fra : Thomas Nyberg

Dato : 12-06-05 21:47

Hej Gruppe.
Jeg har set på havkajak fiskeriet, og har nu fået øje på den oppustlig kajak
fra Kvickly, men er den det vær 2000.kr er jo alligevel en del penge. kan
jeg-

-komme længer ud end i wadderes
-affiske et længer stykke.
-syntes det er lidt sjover når jeg fisker

Jamen det kan jeg jo, så hvorfor skulle jeg ikke købe den?????? kan i svare
mig på det!!!!

Venligst Thomas.

Fra : dorthe

Dato : 12-06-05 22:11

"Thomas Nyberg" <thomas.nyberg@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> -syntes det er lidt sjover når jeg fisker
>
> Jamen det kan jeg jo, så hvorfor skulle jeg ikke købe den?????? kan i

Fiskeri fra kajak er ganske underholdende, men husk: kun en tysker frygter
ikke havet. Så husk at sætte sikkerheden højt.

Til fiskeri er en U-båd/flydering måske mere sikker og behagelig. Kajakken
kommer hurtigere omkring, men er ikke så stabil at fiske fra.
Hvis du vælger kajakken kan du (i hvert fald på en traditionel kajak) sætte
en oppustelig flyder på enden af pagajen og bruge den som en stabiliserende
ponton når den anden ende af pagajen sættes fast i et par stropper på dækket
af kajakken.

MVH Per

Fra : 7c

Dato : 13-06-05 18:54

> [...]
> -syntes det er lidt sjover når jeg fisker
>
> Jamen det kan jeg jo, så hvorfor skulle jeg ikke købe den?????? kan i

Hej Thomas

Jeg er ivrig lystfisker og uddannet havkajakinstruktør. Min første tanke
var, at hvis du køber denne oppustelige kajak og tager ud med kroge og andre
spidse fiskegenstande - uden en god redningsvest, så dukker du en dag op på
forsiden af ekstrabladet under overskriften "Fisker druknet - vi troede det
var en tysker"

Jeg har selv fisket fra kajak og ville ikke selv vælge en oppustelig kajak
til formålet. Find hellere i den blå avis en gammel grim havkajak til de
samme penge. Den fylder mere hjemme i lejligheden, men chancerne for at du
overlever er væsenligt større.

En anden ting du skal tænke på er, at en kajak vælter nemt i kampens hede.
Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt du en dag vil kæntre, men blot et
spørgsmål om hvornår du kæntre, så sørg for at træne dig selv i at kunne
lave en "selvredning", hvor du selv kan kravle tilbage i kajakken. Kæntre du
en dag i maj måned 2 km fra land og kan du ikke komme tilbage i kajakken, så
er du alvorligt på skideren. Luften er varm, men vandet er koldt, hvilket på
en god dag giver dig ca. 20-30 minutter til at svømme de 2 km. Husk på at
din krop afgiver varme ca. 25 gange hurtigere i vand end på land.

En tredje ting... placer dit grej, således at du ikke bliver filtret ind i
liner og andet tingeltangel ved en kæntring.

Ellers så go' fornøjelse

Vh.

Søren Christiansen
Friluftsvejleder