Lange svartider på ProFTPD...?
Fra : Jnymarkp

Dato : 12-06-05 20:54

Hej alle

Jeg har netop installeret Debian på min gamle desktop maskine, og har tænkt
mig at bruge den som test server til BF1942 og ftp.
Det er en 600Mhz maskine med sølle 256mb ram, men den kører rigtig godt og
skal da også kun bruges for at teste om jeg kan strikke en fornuftig server
sammen, inden jeg går ud og bruger en masse penge på noget nyt hardware.

Men jeg har et lille problem med ProFTPD som irriterer mig en smule.
Når jeg logger på med ftp, venter clienten ret længe (20-30sek) på en
velkomst besked fra serveren, som den så ikke får, men jeg kan dog logge på.
Kan jeg forkorte, eller endnu bedre helt fjerne denne ventetid ?

Derudover ville jeg høre om det er muligt at give forskellige rettigheder
til de biblioteker som brugerne har adgang til.
Jeg har oprettet et /var/ftproot bibliotek hvor der er en del mapper man kan
bladre rundt i.
Men den eneste mappe som brugerne skal kunne skrive i, er "upload".
Hvordan giver jeg adgang til dette, samtidig med at man kun lan læse de
andre mapper ?

Jeg har bundet brugernes "home" sammen med /var/ftproot med en
"mount --bind".

Jeg kører:

Linux debian 2.4.27-2-386
ProFTPD Version 1.2.10

Håber i kan hjælpe :D

På forhånd tak

Nybegynderen

Fra : Kent Friis

Dato : 12-06-05 21:45

Den Sun, 12 Jun 2005 21:54:01 +0200 skrev Jnymarkp:
> [...]
> velkomst besked fra serveren, som den så ikke får, men jeg kan dog logge på.
> Kan jeg forkorte, eller endnu bedre helt fjerne denne ventetid ?

Check reverse DNS opslag.
Check at der ikke er nogen firewall der blokerer for at serveren kan
lave ident-opslag mod klienten.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 13-06-05 19:18

> [...]
> velkomst besked fra serveren, som den så ikke får, men jeg kan dog logge på.
> Kan jeg forkorte, eller endnu bedre helt fjerne denne ventetid ?

Sansynligvis reverse dns... Kører selv proftpd og har ikke det problem.

http://www.sslug.dk/emailarkiv/netvaerk/2001_08/msg00040.html

[cut]
Hej

Tak for det hurtige svar...

> IdentLookups off
> UseReverseDNS off

...... som skal smides i proftpd.conf ikke?

Venlig hilsen Jan Jensen

[/cut]

Hilsen Mikkel