Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
topskat
Fra : Peter H

Dato : 12-06-05 19:59

Er der nogle gode forslag til nedbringelse af topskat?

Det eneste jeg kan komme på, er indbetaling til rate og kapitalpension, men
det begrænses af, at fradraget kun gælder for den personlige indkomst. Det
har de fleste så, men ikke undertegnede, men kun kapitalindkomst. Derfor er
fradraget ikke tilladt ifølge diverse hjemmesider ved at søge på ratepension
osv.

Er der andre muligheder for nedbringelse af topskat i år?

PH

Fra : Michael

Dato : 12-06-05 22:06

"Peter H" <dsl171956@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> ratepension osv.
>
> Er der andre muligheder for nedbringelse af topskat i år?

Nej

Fra : Jesper

Dato : 12-06-05 23:35

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 13-06-05 16:40

In <42ac8601$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk> "Peter H" <dsl171956@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]

>osv.

>Er der andre muligheder for nedbringelse af topskat i år?

Arbej mindre ? gift dig med en bistandsmodtager.

/Martin

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-06-05 18:23

> gift dig med en bistandsmodtager.

Topskat kan ikke overføres mellem ægtefæller svjh.

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : The man himself

Dato : 14-06-05 17:09

Jeg har en Rate pension hvor 70 % af det indbetalte kommer fra topskatten.

Det vil sige at hvis jeg ønsket at indbetale 3000,- pr. md. så betalet jeg
selv kun 900,- og resten bliver taget fra topskatten.

Det er da en ok måde at gøre det på.

Tjente selv 509.000 sidste år og føler ikke at jeg har betalt voldsomt meget
i topskat.

(man betaler vel altid for meget).

Ralph.

Fra : Peter H

Dato : 14-06-05 18:04

Det er jo fint men jeg gentager så problemet igen, som du ikke har, men jeg
har, at indbetaling til ratepension ikke kan fratrækkes kapitalindkomst, men
kun personlig indkomst. Det er derfor indlægget er skrevet.

PH

Fra : Christian

Dato : 13-06-05 18:51

> [...]
> ratepension osv.
>
> Er der andre muligheder for nedbringelse af topskat i år?

gå ind til din boss og sig til ham 'hvad med at du betaler min mobil,fastnet
og adsl' det bliver du kun beskattet af kr 3000,- om året...hvis dine
familiemedlemmer så selv har en mobil kan du trække det fra de kr 3000,-
vupti så har du nemt sparet en del... hvis du har for kr 1500 i udgifter på
dette om måneden er det før skat =kr 3750 i løn (ved 60 topskat)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-06-05 21:30

In article <42ac8601$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Peter H wrote:
> [...]
> osv.
>
> Er der andre muligheder for nedbringelse af topskat i år?

Negativ kapitalindkomst i år, mod at få en positiv når din personlige
indkomst kan bære indbetaling til pension. anparter er en mulighed.

Fra : Peter H

Dato : 14-06-05 07:31

Problemet er netop at der ingen personlig indkomst er.

Jeg har kigget på nogle anparter og de siger at indskud og deraf fradrag
tildeles 'den personlige indkomst',

Måske er der livrenter el. lign. Jeg bærer ingen personlig indkomst og får
det heller ikke. Men man kan jo skabe en perosnlig indkomst ved at give sig
selv løn via en selskabskonstruktion, men det er måske tungt blot at for
give sig løn for at få et fradrag.

Fra : Poul Christensen

Dato : 14-06-05 18:34

> [...]

> kun kapitalindkomst. Derfor er fradraget ikke tilladt ifølge diverse
> hjemmesider ved at søge på ratepension osv.

Indbetaling på en ratepensionsordning giver i din situation en negativ
personlig indkomst, som kan modregnes i positiv kaptalindkomst, jf
personskattelovens § 13, stk.3.

En skatteberegning på Toldskats hjemmeside med og uden
ratepensionsindskud viser at skatteværdien er 60 pct. af indskuddet.

Bemærk at det skal være en ratepension.
For kapitalpensioner er der et krav om at indskuddet skal være mindre end
den personlige indkomst. Lovbestemmelsen herom findes i
pensionsbeskatningslovens § 29 stk.

Mvh
Poul Christensen

Fra : Peter H

Dato : 14-06-05 20:20

Det er interessant at ratepension´'s fradrag kan anvendes i kapitalindkomst
ad mellemveje.
Men der er vel en grænse? I princippet er der jo ingen grænse for
indbetaling, men jeg har set domme/afgørelser i TOLDOGSKAT s hjemmeside, der
viser, at man ikke bare kan indbetale hvad man vil, men det skal på en eller
anden måde være rimeligt i forhold til indtægt. Man kan fx ikke (antagelse)
tjene 1 mio og indbetale 1 mio i ratepension. En sådan konstruktion kan
muligivs stoppes, men jeg forestiller mig 50% indbetaling af kapitalindkomst
til ratepension.

Så kan man tage et af de ovenstående eksempler, hvor en betalte meget ind på
pension.
Og så skal man huske på at en ratepension kan ophæves i utide med en straf
på 60% i gebyr til staten, men da fradraget ligeledes dækker ca 60% går det
lige op, men man betaler kun de alm skatter uden topskat efter en stor
indbetaling af ratepension.

PH

Fra : Poul Christensen

Dato : 14-06-05 20:47

> [...]
> ratepension. En sådan konstruktion kan muligivs stoppes, men jeg
> forestiller mig 50% indbetaling af kapitalindkomst til ratepension.

Først vil jeg bede dig om at svare under de indlæg du kommenterer. Det
gør læsningen meget lettere

Der er ikke nogen regler der forhindrer i at få fradrag får hele din
indkomst.

Derimod er der regler om at du max kan fradrage ca. 42.000 kr årligt
medmindre du binder dig til at indkyde et fast beløb herover hvert år i
10 år.

mvh
Poul Christensen