Bedste mobil til musik
Fra : Sophus Vørsing

Dato : 12-06-05 19:51

Kære gruppe,

Hvor kan man læse specifikt om hvilke mobiler der har bedst lydkvalitet,
bedste funktionalitet ved afspilning etc.

Der må også gene være et kamera af rimelig kvalitet i telefonen.

Jeg vil gerne overbevise min datter om at hun ikke behøver en separat MP3
afspiller, men kan "nøjes" med et alt i et produkt.

Er der direkte forslag som jeg bør kigge nærmere på må i også gerne oplyse
herom.

Mvh Sophus

Fra : Peter

Dato : 12-06-05 20:04

"Sophus Vørsing" <sophus.vorsing@FJERNMIGtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afspiller, men kan "nøjes" med et alt i et produkt.
>
> Er der direkte forslag som jeg bør kigge nærmere på må i også gerne oplyse

Jeg har lige fået en Nokia 3230 - foreløbig har jeg kun fået hørt radio på
den og en enkelt mp3 fil, men det lyder faktisk helt godt.

Og så virker designet og tastaturet godt og gennemtænkt.

PEter

Fra : A

Dato : 12-06-05 20:02

en nokia 6230, kunne være en mulighed....

/ A

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-06-05 22:07

A skrev den 12-06-2005 21:02:
> en nokia 6230, kunne være en mulighed....

Jeg har det i hvert fald fint med 6230.

Ingen problemer herfra.

Man skal dog lige ofre penge på et hukommelseskort med 256 Mb eller
højere for at få en mængde musik som er "til at leve med".
Derudover er det en rigtig god ide, at bruge en kortlæser til overførsel
af musik. Eller direkte kabel.

BlueTooth kan ikke anbefales. Det er total hø.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : -h

Dato : 12-06-05 22:50

On Sun, 12 Jun 2005 23:07:24 +0200, Carsten Riis <.@.> wrote:
> [...]
>af musik. Eller direkte kabel.
>
>BlueTooth kan ikke anbefales. Det er total hø.

Hmm - jeg synes, min 6230i er ALT for lang tid om at starte
musikafspilleren op, når 512MB-kortet er fyldt helt op med mp3'er.
Er der en 'workaround'??

-----
Med venlig hilsen

-henrik

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 13-06-05 12:53

"-h" <agent@llz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hmm - jeg synes, min 6230i er ALT for lang tid om at starte
> musikafspilleren op, når 512MB-kortet er fyldt helt op med mp3'er.

Har selv en Nokia 6230 (uden i) og jeg har 2 anker:

1) som Henrik anfører så bliver den langsom i betjeningen når kortet er
fyldt med MP3

2) Den spiller ikke særligt højt (læs højt nok)

Mvh Sophus

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-06-05 19:53

Sophus Vørsing (2670) skrev den 13-06-2005 13:53:

> Har selv en Nokia 6230 (uden i) og jeg har 2 anker:
>
> 1) som Henrik anfører så bliver den langsom i betjeningen når kortet er
> fyldt med MP3

Hmmmm, jeg var vist lidt tidlig ude med mine roser.

Jeg fyldte kortet (512 Mb) op med mp3'ere igår...og så går kortet i smadder.
Når jeg har kortet i kortlæseren, så ser alt ud som det skal.
I samme øjeblik, at kortet kommer i mobilen, så ser filnavnene kryptisk
ud og filernes størrelse angiver at kortet er i gigabyte-størrelse.
Kommer kortet over i kortlæseren igen, så er det stadig kryptisk og
filstørrelserne er totalvanvittig store.
Efter genformattering i FAT16 er alt igen fryd og gammen.
Kortet kan igen genfyldes...og så kan gentages det med de kryptiske
filstørrelser og navne.

Så idag på arbejde, så havde jeg ingen musik.....Øv hvor dagen altså
bliver lang, når man kun skal "klippe&klistre"

> 2) Den spiller ikke særligt højt (læs højt nok)

På den anden side, så har ørerne jo heller ikke godt af at få alt for
høj musik.
Dine omgivelser vil nok også sætte pris på ikke at blive generet af din
musik.

Fra : Jens B

Dato : 12-06-05 22:26

"Sophus Vørsing" <sophus.vorsing@FJERNMIGtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Er der direkte forslag som jeg bør kigge nærmere på må i også gerne oplyse
> herom.

Sony Ericsson W800 :
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pp1_loader&php=php1_10245&zone=pp&lm=pp1&pid=10245

Den er godt nok ikke kommet på markedet endnu, men skulle snart være der.
Synes helt klart den ser ud til, at være værd at vente på.

Jens

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 13-06-05 13:02

"Jens B" <ingen.spam@til.mig> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den er godt nok ikke kommet på markedet endnu, men skulle snart være der.
> Synes helt klart den ser ud til, at være værd at vente på.

Har prøvet at sidde og sammenligne med SE K750I der er ikke meget forskel!

Tak for inputtet.

Mvh Sophus

Fra : Jens B

Dato : 13-06-05 17:29

"Sophus Vørsing (2670)" <sophus.vorsing@FJERNMIGtiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:42ad793a$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Har prøvet at sidde og sammenligne med SE K750I der er ikke meget forskel!
>
> Tak for inputtet.

Rigtigt, der er ikke den store forskel.

W800 har dog dedikerede knapper til mp3 afspilning. Nu ved jeg ikke hvor
besværligt det er at betjene mp3 på k750, men umiddelbart synes jeg det
lyder som en fordel at der sidder bl.a. en playknap på siden på W800.

Hvormeget man så ellers skal lægge i at den har fået Walkman logoet ved jeg
ikke. Nogen der ved om playeren er den samme som i K750? Og om hardwaren,
hvad lyden angår, er den samme?

Jens