kolonne eller række?
Fra : MooreHojer

Dato : 12-06-05 19:15

Hej NG

I databasen har man tabeller, og i tabellerne har man ... kolonner eller
rækker???

På Forhånd Tak!

--
Moore Hojer
http://validator.w3.org/

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-06-05 19:22

On Sun, 12 Jun 2005 20:15:00 +0200
"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> wrote:

> Hej NG
>
> I databasen har man tabeller, og i tabellerne har man ... kolonner
> eller rækker???

begge ting? kolonner lodret, rækker vandret.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : MooreHojer

Dato : 12-06-05 19:28

> begge ting? kolonner lodret, rækker vandret.

Ok, jeg fik formuleret mig dårlig...

Når jeg kører følgende sql:

Set rs = conn.Execute( "Select ID from login where brugernavn = 'Hans'")

Er ID så navnet på en række eller en kolonne?

Håber jeg har forklaret mig bedre denne gang

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-06-05 19:33

On Sun, 12 Jun 2005 20:28:12 +0200

> [...]
> 'Hans'")
>
> Er ID så navnet på en række eller en kolonne?
>
> Håber jeg har forklaret mig bedre denne gang

kolonne.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |