BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev:
>Russerne kan sandelig både lave
>flyvemaskiner og flyve dem.
Ja SU-27 kunne lave en "Copra" d.v.s. at den i lav højde gik idel
og drejede næsen opad og længere tilbage end den lodrette akse og
fløj således fortsat fremad, hvorefter den lagde næsen frem igen
og gik lodret op for fuld powerindtil man næsten ikke kunne se
den. Så slukkede den motoren og faldt som et blad indtil få
hundrede meter over banen, start af motor og fuld power på igen
med mange kunstflyvningsdetaljer.
>Desværre har de ikke penge til at
>fortsætte udviklingen og således deltage
>på lige fod med andre landes
>flyproducenter.
Desværre, de havde nogle dygtige konstruktører. Finishen var også
langt fra amerikanske og europæiske fly. Instrumenterne lignede
noget som Fred Flintstone kunne bruge. Flyenes plader var ikke
nittede sammen men havde store tykke udvendige og meget synlige
alu-svejsninger.
De fløj virkeligt godt på grund af deres store motorkraft.
Der var en dag hvor de lavede en del øvelser med loop m.m.
derefter lavede en F-16 de samme øvelser men på under den halve
bane.
>
>Jeg havde ikke liiige tænkt på en
>mandbåren, men vil dog overveje at bygge
>en model tilsvarende.
Det lyder mere overkommeligt.
>Jeg har masser af grej til det og også
>en anelse erfaring ud i at styre
>modelfly..
Har du set den med en A-380 model som flyver i en sportshal?
Eller vil jeg finden den i morgen og sende dig linket.
PS: Måske vi skulle spare sammen til
>en tur til Oskosh i år..?
>
>
http://www.airventure.org/
>
Ja det var måske nogetat prøve igen, selvom jeg i en årrække har
været til næsten alle afholdte Air-shows i verden.
Det trækker altid når man ser de nyeste detaljer.
I de senere år har jeg beskæftiget mig med Airbusfly. Det er
teknologisk en stor forandring fra de amerikanske fly.
Mvh/Harding