mysqldump til MSSQL
Fra : Johnson

Dato : 12-06-05 13:15

Hej

Enterprise Manager laver et eller andet obskurt tape-format, som jeg ikke
kan læse direkte.

Findes der et værktøj, der kan trække alle tabeller ud fra en MSSQL
database, så de lagres som SQL-strenge i en textfil?

John

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-06-05 13:46

"Johnson" wrote

> [...]
>
> Findes der et værktøj, der kan trække alle tabeller ud fra en MSSQL
> database, så de lagres som SQL-strenge i en textfil?

MSSQL kan eksportere til de mest gængse formater
Du kan ikke regne med at du kan læse/skrive backup til/fra andre systemer

Skal du fra MSSQL til mySQL og du har begge systemer på samme LAN så kan du
overføre data direkte vha ODBC

- Peter

Fra : Johnson

Dato : 12-06-05 14:14

"Peter Lykkegaard" <peter.aghl@gmail.com> wrote in message

> Skal du fra MSSQL til mySQL og du har begge systemer på samme LAN så kan
du
> overføre data direkte vha ODBC

Ja, med DTS, men den er håbløs til at konvertere data! Jeg har fået at vide
det er fordi ODBC driveren til MySQL på Windows er skidt, men uanset hvad er
konklusionen at resultatet er uanvendeligt.

Jeg ønsker en textfil med alle SQL-queries der skal til for at oprette
tabellerne og indsætte data. Jeg skulle blive overrasket, hvis dette ikke
var muligt.

John

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-06-05 15:46

Johnson wrote:

> Ja, med DTS, men den er håbløs til at konvertere data! Jeg har fået at vide
> det er fordi ODBC driveren til MySQL på Windows er skidt, men uanset hvad er
> konklusionen at resultatet er uanvendeligt.

Eller fordi du ikke kender MSSQL muligheder godt nok
En mulighed er at konvertere data til det rigtige format vha et View
Eller du kan rette formattet direkte i DTS

DTS er særdeles fleksibel!
Forvent dog ikke at det virker uden kamp

En anden mulighed at flytte data via en Access database
Jeg mener at kunne huske at der findes nogle Access til mySQL
konverteringsprogrammer

> Jeg ønsker en textfil med alle SQL-queries der skal til for at oprette
> tabellerne og indsætte data. Jeg skulle blive overrasket, hvis dette ikke
> var muligt.

Kan mySQL læse CSV filer?
Alternativ kan du lave SQL queries vha lidt avanceret T-SQL gymnastik

Har du et lettere forsimplet eksempel?

Det er ikke nemt at hjælpe når du er så sparsom med oplysninger

Jeg kender ikke mySQL og produktet har ikke min interesse
Jeg kender derimod en hel del til MSSQL

- Peter

Fra : Johnson

Dato : 12-06-05 15:53

Johnson wrote:

> [...]
> var muligt.
>
> Det er ikke nemt at hjælpe når du er så sparsom med oplysninger

Hvilke informationer mangler du for at kunne fortælle, hvordan man gør
ovenstående?

Glem MySQL - det er ikke det spørgsmålet går på.
Det er blot MSSQL -> Textfil -> MSSQL via QA.

John

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-06-05 17:47

Johnson wrote:

> Glem MySQL - det er ikke det spørgsmålet går på.
> Det er blot MSSQL -> Textfil -> MSSQL via QA.

Normalt bruger jeg DTS og Excel formatet som medie
Men ellers kan du bruge noget ala dette

select 'insert into usruser userid, group values (''' + userid +''','''
+ groupid + ''')' from usrusers

- Peter

Fra : Johnson

Dato : 12-06-05 18:13

> select 'insert into usruser userid, group values (''' + userid +''','''
> + groupid + ''')' from usrusers

Jeg formoder at ovenstående skal skrives specifikt for hver database og
tabel.
Det er en smule for omstændeligt.

Se et eksempel på det format jeg søger her:

http://odbtp.sourceforge.net/addemp_php.html

Så vidt jeg har forstået kan man skrive en kommando i QA, som automatisk
genererer den slags SQL, men jeg kan jo tage fejl?

John

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-06-05 19:23

"Johnson" wrote

> Jeg formoder at ovenstående skal skrives specifikt for hver database og
> tabel.
> Det er en smule for omstændeligt.

Du kan lave en lille generisk rutine der laver dine insert statements
Databaser, tabeller, attributter, format etc kan hentes vha alm SQL
statements

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-06-05 19:26

"Johnson" wrote

> Så vidt jeg har forstået kan man skrive en kommando i QA, som automatisk
> genererer den slags SQL, men jeg kan jo tage fejl?

Hvis du mener SQL scripts til oprettelse af tabeller mv så jo ingen
problemer i det
Jeg ved dog ikke om det kan porteres til andre rdbms

- Peter

Fra : Johnson

Dato : 12-06-05 19:47

> "Johnson" wrote

> Hvis du mener SQL scripts til oprettelse af tabeller mv så jo ingen
> problemer i det

Hvis du ser på det link jeg sendte vil du se et eksempel på SQL, som
genererer og populerer en MSSQL tabel.

Jeg har set lige præcis denne form og type SQL mange gange før, hvor den er
struktureret ens og altid afsluttes med GO.

Jeg tvivler på at alle de forskellige personer har udviklet hver deres
rutine, som skaber SQL med præcis samme form, udseende og struktur.

Er der en let måde at skabe denne SQL på uden at skulle kode selv?

John

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-06-05 20:25

Johnson wrote:

> [...]
>
> Jeg har set lige præcis denne form og type SQL mange gange før, hvor den er
> struktureret ens og altid afsluttes med GO.

De create table statements er sandsynligvis genereret vha MSSQL
scripting muligheder

> Jeg tvivler på at alle de forskellige personer har udviklet hver deres
> rutine, som skaber SQL med præcis samme form, udseende og struktur.

> Er der en let måde at skabe denne SQL på uden at skulle kode selv?

Jow der er flere metoder
Jeg går ud fra at du bruger MSSQL 2000 og du vil bruge QA?

Har du en liste med objekter i venstre side?
Klik på fx en tabel og vælg "script as"

NB! Der findes en mængde 3die parts produkter til overførsel af data
fra MSSQL til MySQL

Jeg faldt lige over den her ting:
http://www.sqlscripter.com/

Fra : Johnson

Dato : 12-06-05 20:33

Johnson wrote:

> Har du en liste med objekter i venstre side?
> Klik på fx en tabel og vælg "script as"

Der kom vi meget tæt på. Den lavede tabellerne, men den hentede ikke data
med.

> Jeg faldt lige over den her ting:
> http://www.sqlscripter.com/

Den ser fin ud, men har et par triste begrænsninger:
"SQL Scripter is not able to script varbinary, timestamp, image and binary
fields."

Det ser ud som om det ikke er indbygget i QA at lave en Text-backup, men at
jeg skal f.eks. skal bruge DTS og Excel.

Jeg ser om der er et par tredie parts produkter, der opfylder mine behov.

Tak for hjælpen.

John