Hvad kan jeg ellers gøre, gfx/bundkort fr~
Fra : Jakob

Dato : 12-06-05 12:49

Ok det her er en længere smøre men jeg vil prøve at gøre det kort. Jeg
forsøger at finde ud af om et sparkle 6600gt er defekt. Det er
oprindeligt installeret i en xp2600 maskine på et albatron KM18Gpro
bundkort med 1 gb pc 3200 ram.

Problemerne startede med at maskinen efter 5 min spil sprang ud på
skrivebordet. Når det skete blev farverne forvrængede. Mit første
indskud var at strømforsyningen måske var for svag. Jeg brugte min egen
strømforsyning herefter som jeg bruger sammen med et 9800pro og de
skulle bruge lige meget strøm.

Det hjalp ikke, så jeg mener ikke det er psu der er fejlen. Så prøvede
jeg at smide mit 9800 pro i maskinen for at se om det kan skyldet noget
andet. Det funger bedre, meeen stadigvæk kan fejlen opstå, hmmmm så er
det at jeg begynder at overveje om fejlen ligger et helt andet sted.

Jeg opdaterede bios på bundkortet, installere nyeste nforce drivere.
Derefter smider jeg 6600gt kortet i igen sammen med min egen psu for at
se om biosopdatering evt skulle have hjulpet. Men nu er fejlen værre end
nogensinde. Jeg kunne godt starte op, men når jeg prøvede at installere
den nyeste nvidia driver så begyndte pc'en at gå ned med blå skærm, og
ved efterfølgende opstart kommer der beskeder om alvorlig
undtagelsestilstand etc. I det hele taget er den noget mere ustabil med
6600gt kortet.

Endnu engang smider jeg mit 9800 pro kort i og alt fungere bedre. Jeg
kan dog stadig ikke få det til at funge med spil, men har kun et at
teste med som jeg ikke har alt for megen tillid til.

Jeg er nu på herrens mark. Jeg ved sgu ikke hvad jeg ellers kan gøre.
Jeg kan ikke finde ud af om der er en fejl på det skide kort, eller om
der er en fejl på noget andet eller måske en djævelsk kombination af
begge.

jeg har tænkt mig som den sidste krampetrækning af smide 6600 gt kortet
i min egen pc der normalt funger fint med et 9800 pro.

MEN men men er der noget jeg har overset ?? Hvad kan man ellers prøve af
når man har prøvet med anden strømforsyning, bios opdatering, nforce
opdatering, displaydriver opdatering. Skal lige sige at jeg også har
genstalleret xp så jeg er sgu ved at løbe tør for ideer... :0(

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : "Brian

Dato : 12-06-05 14:14

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> opdatering, displaydriver opdatering. Skal lige sige at jeg også har
> genstalleret xp så jeg er sgu ved at løbe tør for ideer... :0(

har du prøvet med et helt ny installation af styresys?

--
Udskift ikkegyldig i adressen med dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-06-05 14:39

Brian <5500> wrote:
> "Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

[...]

> har du prøvet med et helt ny installation af styresys?

xp=styresys

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Jakob

Dato : 12-06-05 14:58

In article <42ac34ea$0$205$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
news@kauslundevej11.ikkegyldig says...

> har du prøvet med et helt ny installation af styresys?

Jepper

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 12-06-05 15:08

In article <42ac34ea$0$205$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
news@kauslundevej11.ikkegyldig says...

> har du prøvet med et helt ny installation af styresys?

ja det har jeg

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 12-06-05 15:53

In article <MPG.1d163f93fe01b3bf989b29@news.sunsite.dk>, no@mail.com
says...

> [...]
> opdatering, displaydriver opdatering. Skal lige sige at jeg også har
> genstalleret xp så jeg er sgu ved at løbe tør for ideer... :0(

Lige for at opdatere så har jeg nu spillet i 1.5 time med kortet i min
egen pc så fejlen må ligge andetsteds........

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-06-05 16:31

Jakob wrote:
> [...]
>

> Lige for at opdatere så har jeg nu spillet i 1.5 time med kortet i min
> egen pc så fejlen må ligge andetsteds........

Jeg havde nogle lignedne problemer med mit 6600GT kort på mit gamle
SiS-baserede Asus P4S8X bundkort.

Lidt Googlen rundt viste at der var flere end mig der havde problemer
med 6600GT på SiS chipset. Måske der er lignende udfordringer med det
chipset der isdder på sådan et Albatron kort?

Jeg skiftede til et Intel-baseret Asus P4C800-E Dlx og har ikke haft
problemer siden.

Fra : Jakob

Dato : 12-06-05 17:17

In article <42ac552d$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
ROEblåbærgrød@adr.dk says...

> Lidt Googlen rundt viste at der var flere end mig der havde problemer
> med 6600GT på SiS chipset. Måske der er lignende udfordringer med det
> chipset der isdder på sådan et Albatron kort?

Hej, det er et nforce2 chipset der sidder på kortet og det har vel
egentlig et meget godt ry. Det skulle da ihvertfald kunne spille med et
nvidia kort.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : HH

Dato : 14-06-05 14:58

> [...]
>

> Hej, det er et nforce2 chipset der sidder på kortet og det har vel
> egentlig et meget godt ry. Det skulle da ihvertfald kunne spille med et

Har du prøvet at opdatere chipsetdriverne ?

Fra : Jakob

Dato : 14-06-05 19:24

In article <42aee258$0$58781$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
ingen@nul.slut says...

> Har du prøvet at opdatere chipsetdriverne ?

Ja det har jeg og og biosopdateret :0), men jeg prøver nu iaften igen
med anden placering af ram, og så håber jeg det hjælper :0)

--
Venlig hilsen

Jakob