rimter
Fra : Thomas S Knudsen

Dato : 12-06-05 12:15

jeg var ved tryggevælde å i går. jeg ville prøve at få nogle ørreder. men da
jeg så de kæmpe rimter fra 1 ca. 2,5 kilo. jeg prøvede nu med det jeg havde
med spinner, orm og dvs. fluer, men ingen af delene gav pote. er der nogen
der har nogle fif til at fange dem? en speciel agn?

på forhånd tak

thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 12-06-05 15:40

Thomas S Knudsen wrote:
> [...]
> med spinner, orm og dvs. fluer, men ingen af delene gav pote. er der nogen
> der har nogle fif til at fange dem? en speciel agn?

Prøv at gå på www.fangster.dk i menuen vælger du "Søg rapport" du kan nu
vælge Rimte under "Fangst" og trykke på "Se resultat". Der kommer nu en
af fangster vedr. Rimte og ved at se lidt på disse rapporter får du et
ganske godt indblik i hvad andre har fanget deres Rimter med !

God fornøjelse.

Fra : dorthe

Dato : 12-06-05 21:37

"Thomas S Knudsen" <thomas.s.knudsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med spinner, orm og dvs. fluer, men ingen af delene gav pote. er der nogen
> der har nogle fif til at fange dem? en speciel agn?

De kan fanges på mange ting, brød, tørflue og nymfe. Jeg har også hørt at de
tager en spinner, men har ikke selv erfaring med det.

http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=12855&kode=

http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=12856&kode=

Den viste rimte tog en vægtbelastet nymfe (guldhoved).
Der var også brasen ved samme lejlighed

http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=12854&kode=

De var forholdsvis lette at fange. De havde fundet en plads hvor folk kommer
og fodre ænder, så de var godt i gang hver gang der blev smidt franskbrød
ud. Man kan sige at vi havde folk til at klare forfodringen
Det var ikke den store udfordring rent fiskemæssigt, men det skulle lige
prøves.

MVH Per