WMV filer - kan ikke altid afspilles.
Fra : Allan

Dato : 12-06-05 11:34

Hej

Jeg har ofte problemer med at afspille WMV-filer.
Nogen gange går det godt og andre gange vises de i underlige farver, som gør
at man kun kan ane at der sker noget på klippet.
Det liger faktisk noget i "negativ" farver og ret grovkornet.
Har også været udsat for det, når jeg har villet se videop klip fra
JyllandsPostens hjemmeside.

Vil lige gentage at det ikke er ved alle WMV filer det sker, men kun ved
nogle af dem og altid de samme.
Kan godt afspille en anden WMF fil bagefter, som jeg ved er OK.

Hva´mon der er galt?

Kan der være forskel på WMF-filer?

Når jeg klikker på WMV-filen åbnes de altid Windows Media Player ver. 9
(9.00.00.3250)

Måske skal filen slet ikke åbnes i Media Playeren, men hva´ skal jeg så
bruge?

Min maskine er ret ny. (Dell Dimension 5000)

Jeg er desværre kun såkaldt "bruger" af min PC og har ikke meget forstand
på indmaden/programmer/hardware, så måske der sidder en med et forslag til
problemløsning.

Hilsen
Allan

Fra : Sune

Dato : 12-06-05 11:57

On Sun, 12 Jun 2005 12:34:23 +0200, "Allan" <allanski9530@hotmail.com> wrote:

>Når jeg klikker på WMV-filen åbnes de altid Windows Media Player ver. 9
>(9.00.00.3250)

Opgrader til Windows Media Player 10 og dine problemer er løst.

Mvh
Sune

Fra : Allan

Dato : 12-06-05 12:47

> Opgrader til Windows Media Player 10 og dine problemer er løst.

Jooo....det kunne jeg jo godt, men er der virkelig forskel på WMV filer?
Nogen filer kan altså ikke afspilles i ver. 9 men godt i ver. 10.!!!!

Jeg er lidt mod at opgradere til ver. 10, men det kan jo blive aktuel hvis
det virkelig er dette der gør det.
Jeg har hørt fra andre at ver. 10 trækker hastigheden på maskinen kraftigt
ned, har du erfaring med dette?

Allan

Fra : Anders Lund

Dato : 12-06-05 16:46

Allan wrote:

> Jooo....det kunne jeg jo godt, men er der virkelig forskel på WMV filer?

Selvfølgelig er der det. Ellers ville de jo alle sammen vise det samme.
De kommer i forskellige formater (bitrate, størrelse osv.), men
selve "koden" som filmene er lavet med, bliver også opgraderet med
tiden. Det giver altså nogle film som er "encodede" med et ældre WMV format.

> Nogen filer kan altså ikke afspilles i ver. 9 men godt i ver. 10.!!!!

Det behøver ikke at være WMV filernes skyld, men fordi din afspiller har
"taget skade" af en eller anden grund. Det kunne fx være at du har
installeret en "codec-pack" som lover at du kan afspille alle slags film
på din computer, men desværre smadre en del mere end det gavner. Jeg
holder mig langt væk fra sådanne codec-packs.

> [...]
> det virkelig er dette der gør det.
> Jeg har hørt fra andre at ver. 10 trækker hastigheden på maskinen kraftigt

Det skal jeg ikke kunne sige. Version 10 er rimelig hurtig på min computer.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk